tisdag 2 november 2010

En mysig dag..

Det har vi haft idag! Vi startade dagen med tända ljus vid frukostbordet, myyys. Sen hade vi filmmys, Toy Story 2 och 3 till barnens stor förtjusning. Jag frågade dom imorse vad vi skulle göra idag och båda två valde filmmys framför badhuset. Enda tills filmen var slut.. Då ville dom till badhuset! Så vi slängde i och lite lunch och packade badväskan och drog till badhuset. Mina barn skötte sig väldigt bra hela tiden. Inget bråk eller trots under hela tiden.. tills det var dax att duscha. Det gick över förväntan att få in dom i omklädningsrummet, efter att Nova hoppat från kanten 20 "sista gånger". Sen fick jag inte lilldamen att gå in i duschen. Hon skulle sitta i rännan som man tvättar badkläderna i och tvätta sig där. Kevin skötte sig exemplariskt som för det mesta. Tur att ett barn är duktigt på att lyssna iallafall :) Efter lite övertalning och hot om indraget lördagsgodis m.m. så följde Nova med mig från duschrännan :) Badkläderna vart ju iallafall ordentligt ursköljda med tanke på att hon satt och tvättade dom i 20 min!

I det stora hela så har vi haft en underbar dag <3 Imorgon är det bio som står på schemat. Vi ska åka in till Örebro och se Sammys äventyr i 3D tillsammans med mormor. Kanske blir det en tripp till ikea innan, det beror på när vi kommer iväg! Det blir intressant att se om lilla Nova kan sitta still under hela filmen :) tror Kevin var i hennes ålder första gången han var på bio och det gick utmärkt så de borde ju gå bra! Det visar sig imorgon..

Inga kommentarer: