tisdag 19 maj 2009

God morgon..

..är det för mig, har precis vaknat! Är hemma med en riktigt ihållande förkylning :( MÅdde piss hela förra veckan men då härdade ja ut på jobbet, men de straffar sig i längden att inte lyssna på kroppen för de verkar inte ge sig utan snarare bli värre... Men nu har jag varit hemma igår och idag och verkligen vilat upp mig, får se hur de känns imorrn..

Annars rullar allt på som vanligt.. I helgen var vi till sthml en sväng, mycket trevlig tripp :) kan behövas en sån resa i mellan åt ;) Barnen hade vi utplacerade, hehe.. Nova sov hos Sara och Jens, de hade gått jätte bra och hon var super nöjd.. Kevin sov hemma hos min mormor och morfar och även han var väldigt nöjd när jag hämtade honom, med plånböcker och godis och kläder m.m som sytts och inhandlats till honom :) Även jag fick två blommor med mig hem, eftersom Nova så snällt "plockat" blommorna på den ena som jag fick av mamma häromdag, skitunge!

Idag ska jag på drop-in fika på Novas avdelning på dagis, dom ska visa en film som dom gjorde om barnen i höstas, när dom har samlingar och sjunger och dansar, de ska bli riktigt kul å se, kan tänka mig att Nova syns en del :) Har varit på utvecklingssamtal för båda barnen och dom sköter sig exemplariskt! Kevin fanns inget att "klaga" på han är en "jätte bra kompis och en lekmotor som får igång alla andra barnen att leka, han är omtänksam och snäll" m.m m.m Nova... haha hon är också duktig, "så länge hon får som hon vill" :) nej dom hade inget att "klaga" på för hennes del heller utan förklarade bara hur dom gör för att avleda henne när hon inte får som hon vill, annars så är hon en "omtyckt och snäll tjej som inte är rädd för något, väldigt kavat och framåt" <3 fick ett helt brev om hur Nova är.. de är kul att spara tills hon blir äldre :) Mamma läste igenom de igår och sa att det är som att läsa om mig när jag var liten, haha! Ja Nova är nog väldigt lik mig till sättet och Kevin en kopia av Jimmy.. de är roligt (eller inte)..

Nu har ja uppdaterat lite iallafall.. inte så mycket intressant att läsa kanske men de är alltid nåt :p

3 kommentarer:

dyanna sa...

I like your blog.I'm waiting for your new posts.

Freja Rico sa...

Hej Jenny!

Kul att du tittar in och lämnar en kommentar. Visst ska det bli kul att bli mormor, känns lite konstigt och ovant, men när det väl händer är det väl som när man själv fick barn, man fattade inte hur det var tiden innan han/hon fanns :-)).

Annars är allt rätt bra, hoppas allt är bra med din familj...

Kram
Ann-sofie

Freja Rico sa...

Med DIG och din familj naturligtvist :-).