tisdag 5 maj 2009

K sjuk..

Mmhmm Lillplutten har åkt på öroninflammation :-( Natten till igår skrek han oavbrutet, de enda som fick honom att sluta skrika, å istället snyffta lite, var om jag killade honom på ryggen, så jag killade hela natten lång! var heeeelt väck hela dan igår pga för lite sömn. Men inatt har han sovit bättre tack gode gud! Så jag hoppas att de är på bättringsvägen nu! Nova är peppar, peppar, frisk å kry och leker för fullt på dagis! En stooor fördel att bo så nära dagis, att hon faktiskt kan gå dit även fast Kevin och jag är hemma.. Blir ju inte så värst mycket vila för Kevin om hon är hemma ;-)

Jag ska försöka få lite nytta gjord här hemma oxå, som sagt så blir de ju mycket lättare när Nova är på dagis :-) Igår fick jag upp två hyllor på toaletten, nya gardiner i v-rummet som mamma sytt åt mig. Jag röjde undan massa skit som låg utspritt i hela lägenheten pga att vi rensat hela förrådet i helgen. Det står en kontainer här som vi får kasta massa skräp i, hur bra som helst! Så nu är de rensat i förrådet, man kommer tillochmed in där :-) Men jag är inte klar än, ska köpa stänger att hänga upp kläder på och skohyllor, så man lättare kommer åt de man ska ha. Är så jobbigt att böka med alla kartonger! Och eftersom det inte finns nån riktig klädkammare här så blir de perfekt att kunna hänga ut jackor å sånt som man inte använder varje dag där. Hatar när de är överfullt på krokarna i hallen! Och skohyllan ska vi inte tala om!!

I helgen fick vi även upp ett staket på baksidan, sååå skönt! tyvärr så går det inte att måla det förrän nästa år eftersom det är tryckinpregnerat trä, men de duger fint, det är ju funktionen jag vill åt inte utseendet :-)

Vi har även lite planer på att bygga nån typ av altan här, vore himla skönt, vi får se hur det blir! Eftersom det är rättså trångt här inne (om man är van med dubbelt så stort vill säga) så vore de skönt med en altan, de blir ju som ett extra rum på sommaren! Och sen blir de lite mer avskärmat mot grannarna.

Nu sitter min lilla pruttunge ocg tjatar om att spela dator så det är väl bäst han får som han vill! På åtrerseende, ska försöka bli lite bättre på att blogga :-) tiden räcker tyvärr inte till jämt!

1 kommentar:

Anna sa...

Okej!Ja fast vi ska måla så det går ju lättare men hur vi ska göra för att inte måla på listen uppe vid taket e ju ett annat problem ;)