torsdag 27 oktober 2011

jodå..

1 vecka med viktväktarna och points hit och dit. Vågen visade -0,6 kg imorse. Alltid nåt. Jag är ganska otålig och vill ALLTID ha snabba resultat MEN det här går inte att hetsa fram. Om jag nu ska lyckas gå ner i vikt under tiden jag ammar så måste jag nog göra på det här sättet. Det står ju iallafall minus på vågen och enligt rekomendationer så ska man gå ner runt 0,5 kg i veckan när man ammar så jag måste ju se det som ett positivt resultat. (har dessutom fuskat med maten 1 dag och bara vart ute på en endaste promenad under hela veckan) Det är bara att fortsätta. Har kommit in riktigt bra i tänket nu iallafall. Tar hellre en frukt som är "gratis" (pointsvärde noll) än en banan som är 1,5 p. Och jag kollar hela tiden hur många ponits nånting innehåller innan jag stoppar i mig det. Det är ju där den största föränringen ligger, att jag faktiskt tänker efter innan jag äter nånting nu :) Jag har iallafall exakt 10 kg som jag ska gå ner för att hamna på min målvikt. Mitt delmål har jag satt upp som -5 kg, skulle verkligen vilja nå dit innan jul. Bara att fokusera och komma igång med träningen så är det nog möjligt. Ska även mäta mig om ett par veckor igen för det brukar ge snabbare resultat på måttbandet än vågen :)

I övrigt så knallar allt på som vanligt. Vi går med en envis förkylning som varken vill bryta ut eller gå över.. huvudvärk, magknip, halsont.. men inte sådär så man är sängliggande bara lite seg och krasslig. Vi får väl se vad det blir utav det. Förhoppningsvis går det över. Barnen får ju en veckas vila från skola och dagis eftersom det är lov nästa vecka. Rust och fix här hemma har det inte blivit nånting med på sista tiden. Har massor med lust men varken tid eller ork.. Funderar på att köpa hem tapeter till ungarnas rum så kanske vi tar tag i det... Har ju ett helt rum på övervåningen som vi inte ens använder, jo som skräprum för tillfället. Men den hemska knallblåa färgen gör så att jag inte ens vill gå in i det. Det rummet ska Kevin och Nova få använda när deras rum tapetseras så jag måste ju ta tag i röran där förr eller senare. Vill ha en soffa, helst bäddsoffa dit in. En vit ektorp. Om nån har en till salu så kan ni ju hojta till :)

Nej nu måste jag ta tag i tvätten..

Inga kommentarer: