onsdag 19 oktober 2011

P som i points!




Nu har jag dammat av mina gamla vv grejor så nu kör jag! Eftersom jag ammar så får jag 10 extra points/dag så det kommer nog funka finemang när jag väl kommer in i det! Just nu är min kost katastrof, äter allt som kommer i min väg så det måste bli ett stopp!! Kanske kan få lite matideér när jag börjar kolla igenom mina gamla matlistor med :) Glömde ta min startvikt imorse så det får bli imorgon, ska även mäta mig överallt som jag ännu inte gjort. Har minst 10 kg som ska väck så jag har lite att jobba för.

Det känns i kroppen att hösten är här på riktigt med regn, rusk och mörker. Hur mycket jag än gillar höstrusk med soffmys och tända ljus så blir jag så extremt trött den här tiden på året. Så vitaminer i form av frukt och grönt blir nog kanon för mig att stoppa i mig nu. Har redan lyckats somna 2 gånger idag när jag har ammat Ivar. Första powernapen vart på en timme och det var innan jag kommit iväg med dom andra två till skolan och dagis så det blev lite bråttom. Som tur är så är både jag och barnen väldigt inkörda i rutiner på mornarna så det går smidigt och utan protester mestadels. Om jag sen säger till dom att vi har försovit oss så brukar dom kunna skynda sig ganska bra.

Vädret har satt stopp för mina promenader i två dagar. Vet att det inte finns några "dåliga väder" men eftersom jag inte är helt 100 i kroppen så undviker jag att ge mig ut i spöregn både för min egen skull och för Ivars som oxå han är snorig och hängig. Men jag inbillar mig att jag ska få upp motivationen till träningen så fort jag kommer igång med kosten och börjar se resultat på vågen och måttbandet. Då blir jag typ beroende av att träna. Hoppas verkligen det blir så den här gången med!

Barnen är som sagt inte helt 100 dom heller men båda dom stora är iväg till skolan och dagis. Nova är ju ledig resten av veckan och Kevin var hemma i måndags med huvudvärk så det blir korta veckor för dom båda. Ivar kändes varm nyss när jag lade honom så jag får kolla tempen när han vaknar.

Ja just! Jag ska ha ett ljusparty onsdagen den 9/11 kl. 18.00. Då är vem som helst hjärtligt välkommen. Hör av er om ni vill komma så jag vet hur många fikat ska räcka till :)

Nu ska jag kolla igenom mina gamla vv papper och leta inspiration!

1 kommentar:

Freja Rico sa...

Hej Jenny!
Ja, visst är det hemskt när hundarna måste tas bort..:-(, man tänker på dom ständigt..

Kram