lördag 10 december 2011

Lördag.

Tänkte passa på att uppdatera lite när jag har en minut över.. fast det har jag ju inte egentligen då det är tusen saker som borde göras, men efter en natt med betydligt för lite sömn så skiter jag i alla måsten som inte är absolut nödvändiga :) Vi, eller rättare sagt bara Nova än sålänge, har åkt på nån form av magsjuka.. kräkade och sprang på toa i förrgår ett par gånger sen igår var hon helt som vanligt, pigg och busig. Inatt vaknade jag av att hon skrek för full hals och grinade, kom ner till en nerspydd unge och säng! Sen vart det flera turer på toan under natten. Jag sprang emellan en magsjuk Nova och en orolig Ivar som inte kunde sova riktigt! Så idag blir det kaffe och vitpeppar på menyn för min del! Jimmy är i Stockholm på julgala med sitt jobb så det är bara att bita ihop och gilla läget!

Annars rullar allt på som vanligt, Ivar växer så det knakar. Han är ju snart ett halv år, helt sjuuukt va fort det går! Vi fixar och grejar lite här hemma i den mån vi hinner och orkar med. Jag tog äntligen tag i den lilla toaletten och målade den vit, vilken skillnad! Blir sjukt sugen på att måla vitt i alla rum. Min sambo tycker visserligen det är fräscht med vitt men inte överallt :) Kan väl gå med på att ha nån färg på nån vägg i ungarnas rum.. kanske :)

Julen närmar sig med stormsteg. I år ska vi fira här hos oss. Mamma och pappa, Frida och Shaun, mormor och morfar, farmor och farfar kommer hit. Mysigt ska det bli. Blir skönt för oss att slippa släpa med alla grejer fram och tillbaka, vi brukar inte ens få plats i bilen med alla julklappar vi fått när vi ska åka hem från mamma och pappa och i år har vi en familjemedlem till som får grejer så det blir skönt att vara på hemmaplan. Sen blir det lättare för barnen, dom kan gå in på sina rum och leka och greja med sina julklappar på en gång, slipper "vänta med att plocka upp allt tills vi kommer hem" som det brukar låta från oss :)

Häromdan skulle jag fota årets julkort, haha! Det blev väl sådär kan man väl säga.. Inte det lättaste att få 3 skitungar att se glada ut, kolla in i kameran, stå stilla, inte grina, inte slåss.. ja! Knäppte väl en 200 kort ungefär och det blev 2 som jag skickade på framkallning :)

Nu ska jag slänga lilla Nova i badet och tvätta bort kräklukten. Håller tummarna för att det är över nu och att vi andra klarar oss.. kan ju alltid hoppas!

Bjuder på några ex av julkorten :)
Trevlig Helg!





1 kommentar:

Freja Rico sa...

Oj va fina dom är, verkligen..:-)!!
Nova verkar vara en riktig fotomodell, ser ut att gilla att bli fotad..:-))!

Kram