torsdag 15 december 2011

Smärtstillande och vätskeersättning..

Min älskade lilla Kevin halkade i skolan i Måndags och bröt nyckelbenet :( Han har jätteont och till råga på allt så åkte han på magsjuka natten till tisdags och den håller i sig än med kräkningar så fort han fått i sig nåt! Har precis kokat vätskeersättning så vi kör med enbart det hela dagen och hoppas verkligen det vänder nu!

Jag tycker så fruktansvärt synd om honom och skulle göra vad som helst för att ta det onda i hans ställe :(

Inte lätt att räcka till när man har lilla I som behöver mig mest hela tiden med. Som tur är så har barnen världens bästa mormor som ställer upp i vått och torrt. Hon var här igår en stund och passade Ivar och Kevin så jag kunde följa med Nova på hennes luciafirande på dagis. Sen fick Nova följa med henne hem, tusen tack!

Jimmy var hemma i tisdags så vi kunde hjälpas åt och så jag fick sova lite på dagen eftersom jag var vaken nästan hela natten och låg hos Kevin. Sen har han de senaste nätterna sovit på madrass i Kevins rum så han får hjälp när han behöver kräkas. Peppar peppar så har det inte blivit nåt i natt men nätterna innan så har han kräkits ner hela sig och sängen ett par gånger. Måste ju göra fruktansvärt ont att spy och ta i med hela kroppen när man har ett brutetnyckelben som smärtar så fort han rör sig!

Nu håller vi alla våra tummar att magsjukan ger med sig så nyckelbenet kan läka i lugn och ro!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Usch, stackars er och framförallt Kevin, det är tur mormor finns, hon är så snäll..:-)!

Kram

Jenny sa...

Ursch och fy vilken otur han har! Jag skickar krya på dig kramar till honom och hoppas han är på benen utan smärta och kräks när tomten kommer! Kram