onsdag 25 januari 2012

Svar på kommentar!




Jag hade mina ett par dagar i en påse på bänken och dom smakade hur bra som helst. Men det står i receptet att dom även går bra att frysa så nu har jag en hel låda i frysen av nedanstående recept vilka jag rekomenderar starkt om man vill ha mer smörgås liknande, de ärmycket mer tuggmotstånd och känns mer som vanligt bröd, orginalreceptet får mer pannkakskänsla enligt mig :)

Oopsies Hamburgarbröd

Receptet:
6 ägg, vitor o gulor var för sig
2 tsk brödkryddor
1 msk fiberhusk
200g philedelphia

1/2 tsk bakpulver
2 dl nötter
5 msk krossade linfrön
Sesamfrön
Krossa nötterna med mixerstav.
Vispa äggvitorna länge för sig, tills stelnat.  Tar ca 5 min m elvisp.  Vispa äggulorna, ha i ost, kryddor och fiberhusk.  Vispa ihop lite till.
Vänd ner ost o gulorna i det fluffiga vita.  Blanda försiktigt.  Tillsätt, linfrö, nötter o bakpulver.  Blanda ihop till smet.  Det blir lite tjockare än den vanliga oopsies smeten. Lite mera kompakt. Strö över sesamfrön på varje. I ugn 180°C i ca 15-20 min.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack! Ska nog testa det receptet nästa gång, fast utan nötter :) Tyckte att "orginalreceptet" blev lite som fluffig pannkaka som du sa :) Väldigt svårt att bre på smör pga fluffigheten :)