måndag 6 oktober 2008

Friska??

Hmm ja vi kan ju hoppas det! Fick vara hemma med kidsen idag eftersom dom båda hostade som fan inatt.. Det har varit rätt lugnt med hostandet nu på dagen så jag hoppas det är på väg att ge sig! Dom ska ta kort på dagis imorrn så jag tänkte testa att köra dit dom! Personalen ringer ju om dom inte orkar med... Jag själv är inte helt 100 heller, :-S hostar oxå å ont i bihålorna :-( Bara till att ta de lugnt.. Men det är ju fan inte så lätt när de är 1 miljon saker som måste göras..

Jag har iallafall rensat lite på våran vind, bland alla gamla kläder som står där till ingen nytta!! Nu ska dom BORT!! har ca 4 påsar till dig Hanna, hoppas de är nåt som kommer till användning! Sen tog mamma med sig 2 påsar till hennes grannes sons dotter (?) tror ja de va, haha.. Massa kläder efter Nova.. Jag har sparat en kartong med kläder efter Nova och Kevin, sånt som jag inte har hjärta att göra mig av med.. deras allra första kläder osv.. den får jag lov att göra plats för i förrådet! Sen står det typ 3 kartonger med mina gamla kläder i.. sånt som jag ALDRIG kommer använda igen.. men som jag sparat för att jag KANSKE kommer i det nångång, haha.. Nu får Jennifer rota igenom å se om hon vill ha nåt annars åker de till myrorna!

Ska rensa bland alla saker oxå som står där.. har hur mycket som helst, gamla tavlor, lampor, saker överhuvudtaget som jag inte kommer ta fram nångång igen så de får oxå gå till bättre behövande ;-)

Jag har även fått lite vardagssysslor gjorda.. jag har tvättat, städat, diskat, lagat mat, vikt typ 1 ton tvätt ;-) allt under tiden som Nova sov middag, när hon är vaken så får man INGENTING gjort vill jag lova!Kevin har varit jätte duktig, han städade sitt rum och dammsög sen hela övervåningen själv, han älskar att dammsuga :-) (tur att nån gör det, haha)

Nu ska jag hänga en tvätt till och slänga in en ny i maskin, så kanske tvätt-berget snart försvinner.. Men de har en förmåga att växa mycket snabbare än de försvinner.. konstigt!

Jag behöver lite råd!! vad tycker ni om kaklet och köksmöblerna på bilderna??






See ya!

8 kommentarer:

Sandra sa...

Kaklet var riktigt fint. Är det några liknande köksluckor i lägenheten eller? Köksmöblerna var oxå fina, men det finns ju ett ännu finare på IKEA om jag får säga mitt=). Fast det är ju ovalt och större. Får kanske inte plats? Varför ska du inte ha det du har? Kram

Anna sa...

Kaklet är skitsnyggt,exakt sånt som jag vill ha den gången vi skaffar hus:) Sen möblerna...vi har sånna och dom e snygga men det e ganska trångt när man sitter 4st.Men dom är bra för oss och dom e snygga:)

etthemivitt sa...

Grattis till eran bostadsrätt! Vad kul för er. Kaklet på bilden har vi i vårat kök, visst är det fint :) Och liknande stolar har vi också :) Hoppas allt är bra med dig? Här rullar det på, idag har vi haft kalas för H, kul men väldigt skönt när alla hade åkt, vi blev 25 pers så lite rörigt blev det ;) Men H var ju nöjd med alla presenter.

Sköt om dig!
Kram M

hannas sa...

hej ohhh tack gud va roligt kommer o hämtar påsar snart tack som fan....'
kaklet va typ det snyggaste jag sett men möblerna....som vi vet har ju jag lite annan smak o det där påminner om några snuskiga skolmatsalsmöbler ha ha ha ha

etthemivitt sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
etthemivitt sa...

Ja det förstår jag :) Vi köpte vårat kakel på Kakel och Natursten ute vid Marieberg, brevid Sötvaruhuset, om du vet vart det är? Man åker ju förbi Toys R Us och sen ligger det till vänster längs ner på gatan. Ja det förstår jag, det blir ju lätt så. Och börjar man med något litet så drar det ju med sig en massa annat. Är det totalrust på det? Hur stort är det? När flyttar ni förresten?

Jo här är allt bara bra, det knallar på som vanligt :)

Ha det gott!
Kram M

etthemivitt sa...

Ja jag trivs jätte bra på jobbet, man kan inte ha ett bättre ställe än mig :) Är så glad att jag fick det, sköter sig själv, helt fritt :) Hur trivs du då förresten, jobbigt att börja jobba igen, eller kanske skönt att komma igång? Var förresten till Linda idag och färgade håret, så nu är man mörk igen :) Hon är så duktig.

Ha en trevlig kväll!
Kram M

Sandra sa...

Tack gumman=). Kram