måndag 5 april 2010

Jaha ja..

..då var påsk ledigheten snart över :( vart inte riktigt som ja hade planerat, men rätt ok ändå. Förutom en släng av magsjuka som jag lyckades dra på mig igår. Som tur var så gick det över på en dag, peppar peppar, så var de bara jag som drabbades!

Vi hade en väldans trevlig långfredag med goda vänner som sällskap! Lite lips, öl och god mat :) kan inte bli bättre! Vi avslutade kvällen på lindes hetaste ställe :p folkan.. Som vanligt så kunde man lika gärna stannat hemma som att gått ut men de var trevligt att se lite folk, även om alla är typ 10 år yngre än en annan, haha. Det var iallafall en lyckad kväll med alldeles lagom mycket av det goda :)

Påskafton spenderade vi hos min mamma och pappa där vi vart bjudna på mat, super gott. Porterstek, potatis, morötter och sås. Det var precis vad som behövdes dagen efter. Barnen har blivit överösta med GODIS hela helgen så dom tittar inte ens åt sina halvuppätna ägg längre :)

Påskdagen som jag hade planerat så bra.. Både med vårstädnig av vårat förråd, lek och bus med kusiner och påskmiddag vart ju dessvärre inställt pga magsjuka för min del. Men de kan vi ju ta en annan dag! Hade ju i och för sig varit skönt att få förrådet rensat eftersom vi ska åka till sälen nästa vecka och behöver en hel del saker som står typ längst in, aja de går nog att tråckla ut det!

Medans jag låg i sängen största delen av gårdagen så passade Jimmy på att städa undervåningen och tvätta ALL smutstvätt, inte illa. Så jag har vikt ca 8 tvättar nu på förmiddagen. Riktigt skönt att få de gjort. Nu kan jag koncentrera mig på att tvätta vinterkläderna som ska med till sälen.

Jag hoppas vi har klarat av alla sjukdomar för ett tag framöver nu, eller jag rättare sagt. Barnen har ju klarat sig väldigt bra både från förkylningar och magsjuka, peppar peppar (igen, haha) Vi hoppas de fortsätter i det spåret.

Sen har jag beställt sol och vår och +15 grader tills vi kommit hem från Sälen, vore skönt att åka från vinter där uppe till vår när man kommer hem :)

Inga kommentarer: