måndag 5 mars 2012

Grönsaker..

Eller grönskande saker rättare sagt :) Lite nya blommor får upp humöret likaså solen och det underbara vädret vi bjöds på i helgen. Hoppas solen och värmen snart kommer tillbaka för idag tycker jag snön har hängt i luften.

Tillbaka till blommorna, ljusrosa tulpaner är en av mina favoriter. Men den absoluta favoriten är mårbacka pelargonen. Jag fick två sånna av min snälla mamma härom dan :) Annars så är gröna växter min melodi då dom är tåliga och jag är glömsk när det gäller vattning. Just nu pryds iallafall mitt hem av både nya fräscha gröna växter och ljusrosa favoriter :)

Dagens träning blev en PowerWalk med Ivar i vagnen och grannen med hennes lilla Frank i vagnen, som för övrigt är född på samma dag som Ivar det är lite skoj! Kan bli en prommis till kvällen om J kommer hem i skaplig tid. Annars väntar ett gym pass imorrn. Har inte varit där sen i måndags så jag börjar få lite abstinens :) I helgen blev det iallafall 2 härliga morgonpromenader runt sjön med Sandra både lördag och söndag. Känns riktigt bra att komma igång med promenader igen, det vet man att det ger resultat på vågen och kroppen.

Nu blir det matlagning till mina små troll. Hej svejs!


Inga kommentarer: