söndag 8 juni 2008

Då var den över..



..den hektiska veckan :-)

Har varit några alldeles underbara dagar!

Sommarfesten i onsdags var jätte mysig, Kevin var till och med uppe å sjöng med sina kompisar (han brukar tycka sånt är jobbigt i vanliga fall) DOm var så duktiga så! Sen vart de fika en stund, sen hem och i säng med två super trötta barn..

Onsdagen gick åt till inhandling av presenter och allt till Kevins kalas, sen städning och bakning..

Torsdagen började jag med inskolning med Nova, Jimmy tog med sig Kevin till bvc på 4 års-kontrollen.. Han är precis så som en 4 åring ska vara :-)! Nova lekte på dagis tills hon inte orkade stå längre, haha.. hon är så envis den lilla donnan! Hon kan inte sätta sig ner å leka en stund, ska gå runt överallt å kolla! Imorgon kommer jag säkert få gå ifrån henne för de är inga som helst problem att skola in lillpluttan! På torsdags kvällen bar de av hem till Jordan som hade fyllt 6 år i onsdags, stora killen! Där vart vi bjudna på mumsigt fika! Sen hem och i säng med två trötta barn den dagen me ;-) Vi hade ju lite att greja med efter att barnen gått och lagt sig! Jag började med att lägga emellan tårtorna för morgondagen sen plocka undan lite.. Sen när Kevin äntligen hade somnat så satte jag och Jimmy igång och sätta ihop en studsmatta som Kevin skulle få i fördelsedagspresent.. och det var inte BARA att få ihop den vill jag lova.. inte nog med att det var jobbigt och bökigt som de var så var de typ 1 miljon knott och mygg som bråkade med oss dom 2,5 timme som vi höll på, haha men tillslut fick vi ihop den!! Och då var de bara att gå å sova, vi var helt slut båda två!

Sen på Fredagen väckte vi Kevin med sång och paket, han vart så glad för alla presenter.. Men det var ju inte slut där.. han fick gå ut i köket å kika ut genom fönstret och där stod ju en alldeles egen studmatta, gissa om han vart glad!? "Åååå en studsmatta, precis vad jag behöver!" Sa han :-D hahaha han är bra rolig! Dagen fortsatte med kalas i värmen.. Barnen studsade och badade omvartannat! Han fick jätte mycket fina presenter av alla som kom! TACK hälsar Kevin ;-) Sen var de ännu en gång två supertrötta barn som stupade i säng.. Jag och Jimmy mös i soffan framför en film..

Och igår var de dax för ännu ett kalas, bara för Kevin den gången.. Det var Jordan som hade barnkalas för sina kompisar! Senare på dagen/eftermiddagen kom de ut lite folk till oss och vi grillade å drack några öl, härligt! (trots alla envisa mygg och knott som trivdes runt oss)

Idag har det varit en slappardag! Jag och Nova har varit hemma och tagit de lugnt.. jag försökte sola en stund när Nova sov middag men de var nästan för varmt att sitta still i solen.. Nova har badat i sin lilla pool som vi har på altanen flera dagar.. hon är helt galen i vatten, hihi så söt.. plaskar runt å kastar sig i :-) Kevin har varit med Jimmy och handlat saker till bilen idag.. sen kom dom hem en stund å iväg lika fort igen för att titta på nån biltävling tillsammans med Daniel och Jordan.. Hoppas dom kommer hem i skaplig tid så kevin orkar upp till dagis imorrn!

Jag har precis badat och lagt Nova.. hon kommer nog oxå vara trött imorrn efter helgens bravader.. De märks att barnen blir lite slitna av den här värmen.. men jag klagar INTE :-) Finns inget bättre än sommar och sol! Men tacka gud för solskyddsfaktor :-)

Nu ska jag gå och röja upp lite i köket sen blir de nog en stund framför tv:n fast jag måste nog duscha först för det finns risk för att jag slumrar till om jag sätter mig där ;-)

That´s it!

Inga kommentarer: