tisdag 3 juni 2008

Yes!

Skattepengarna in på kontot idag :-) Känns fint!

Nu är jag i full gång med inskolningen för Nova! Det går precis som jag trodde, helt perfekt! Hon struntar helt och hållet i mig.. går åt andra hållet å undersöker ALLT! Haha.. Hon tyr sig åt fröknarna utan problem så det känns jätte skönt! Personalen verkar hur bra som helst så allt känns faktiskt super bra.. Dom kunde ordna så Nova får gå samma tider som Kevin har nu fram till semestern.. dom har sina 15-timmar upplagt på ett annat sätt i vanliga fall men dom gjorde ett undantag för oss, himla snällt.. annars hade de blivit mycket farande fram och tillbaka med barnen på dagis olika tider och dagar! Imorgon ska vi inte dit för då hade den ordinarie personalen planering så de var bara vikarier där.. så vi ska dit på torsdag igen! Då ska vi även på 4-års kontrollen med kevin på bvc.. det händer mycket den här veckan..

Ikväll är de sommarfest på Kevins dagis så då ska vi dit å grilla å fika å lyssna på kevin och hans kompisar när dom sjunger.. blir som ett litet avsked för Kevin me, snyft! Usch det känns lite jobbigt att han ska sluta där.. men samtidigt så gillar jag söttestenen jätte bra så det blir säkert super för honom där me! Men det är ju kompisarna som är de jobbiga.. men men..

Sen imorrn ska jag storhandla, handla födelsedagspresenter åt både Jordan och Kevin, handla alla saker till kalaset.. Sen lär jag ju försöka städa lite me och baka.. för de kommer jag inte hinna nån annan dag :-S för på torsdag är de ju som sagt inskolning sen kalas för Jordan på kvällen.. sen är de ju Kevins stora dag på fredag!! Å ska Jordan ha barnkalas på lördag så då ska Kevin dit å ha skoj! Puh, en riktigt fullspeckad vecka..

Helgen som var vart superlyckad förresten! Det som jag inte kunde skriva mer om förän det var över var Mickis möhippa som jag var på! Det var sååå jävla kul :-) Vi träffades 16 pers vid 9 inne i örebro sen gick vi hem till henne och "tog" henne.. där fick hon klä på sig en riktigt snygg outfit, med rosa tights, baddräkt, spetskjol å lite sånt :-) sen åkte vi till ett ställe och hade 5-kamp.. skiiitkul.. med bl.a sumobrottning, paintball, gladiatorduell, skottkärre race.. haha.. ujuj.. sen åkte vi vidare och käkade lunch i en park.. sen till gustavsvik och relaxen där mickis fick bada i sin fina baddräkt :-D Sen gjorde vi oss iordning och gick till Åsa, en tjej som bor i örebro och där var de ordnat för fest med kinamat, bål, shots, godis, chips och allt som hör ett party till :-) Massa garv å tok hela kvällen och dagen.. Mickis verkade supernöjd.. å de var vi andra me för hon är verkligen rätt person att fixa sånt här till hon är så öppen och tacksam och bjuder verkligen på sig själv till 100% Vi avslutade kvällen på strömpis!! (självklart så vart de en hel del dricka under både dagen och kvällen ;-))


Nu ska jag fixa lite fika som vi ska ha med oss på sommarfesten.. Ska bara vänta på att Jimmy kommer hem från jobbet sen drar vi dit!

På återseende :-)

2 kommentarer:

Sandra sa...

Det var väl det snyggaste jag set...HAHA!

etthemivitt sa...

Vad snygg du är, haha. Hoppas ni har det mysigt på sommarfesten. Vi har också varit på sommarfest på Hugos dagis idag, kul att det blev bra väder. Dom andra åren har det bara regnat. Förresten träffa Anette, Jan-Erik, Kevin och Nova på frövidagen. Vad stora dom har blivit. Första gången jag såg Nova live :) Och Kevin har jag ju knappt sett heller. Så söta båda två. Ha det gott!

Kram M