måndag 14 september 2009

då var de dags..

..för första vändan med VAB. Det är lillskruttan som är hostig och hängig, hon har varit vaken en hel del i natt och varit ledsen och hostat.. hoppas att de inte blir värre än såhär! Men tyvärr så säger min erfarenhet att hon antingen blir värre eller så blir K sjuk inom ett par dar.. den som lever får se!

Jag och N tog iallafall en riktig slappar morgon framför bolibompa, mysigt! Nu sitter hon framför datorn och tittar på Karlsson på taket (favorit filmen just nu) Jag ska försöka sätta lite fart, fönsterputsning och tvättvikning står på schemat för min del.. Om lilldamen tillåter de vill säga! Vet inte om jag ska låta henne sova en timme nu på dagen, hon gör ju det på dagis om dagarna men inte här hemma.. får se om en stund om hon verkar behöva det eller ej..

Ikväll är de dags för 2:a ggn på simleken för Kevins del, mamma kommer hit och tar Nova under tiden som jag åker iväg till badhuset med K. Blir ju lite dumt i och med att det börjar redan 16.30 dvs samma tid som Jimmy slutar jobbet i Örebro så det finns ju inte en chans att han hinner hem lixom. Kanske kan börja ta med mig Nova lite längre fram men då måste hon ju få bada under tiden och vid den tiden på dygnet brukar hon vara som tröttast efter första dagisdagen på veckan. Tur att jag har min snälla mamma som ställer upp!

Som ni ser i mitt förra inlägg så tog jag och S med oss våra vilda ungar till badhuset i lördags.. det gick faktiskt över förväntan ända tills det var dags att bege sig in i duschen och hemåt, haha.. Då var dom lagom trötta och medgörliga, men efter några protester, tårar och hot om lördagsgodis så fick vi in alla i duschen och ut i bilen :) våra älskade busungar <3
Nu ska jag ta tag i mina skitiga fönster.. Nova sitter som ett ljus framför filmen så det är bäst att passa på!


Just, höll på att glömma.. måste ju berätta att jag var iväg och red igår :) min jobbarkompis Elin har en häst så jag AC och Ida var dit och testade lite så jag har lite öm rumpa och träningsvärk i benen och armarna idag :) men gud så kul det var! Trots en bakut och bockning som resulterade i att en av oss blev avkastad (faktiskt inte jag denna gång) så gick det rätt bra om jag får säga det själv.. kan bli fler gånger om elin vill ha dit oss igen vill säga ;)


Inga kommentarer: