fredag 11 september 2009

long time ago..

ja de var ett tag sen ja skrev ser jag :) har lite för mycket annat att hållas med..

Här är allt bra.. jobb och slit som vanligt.. kommit igång med träningen igen.. eller jag har bara vart på ett pass än sålänge men de är ju alltid en början :)
Har även fått nya rundor på jobbet så från och med nu komme rjga cykla och springa portar1-2 ggr i veckan.. härligt med "gratis" tränning på arbetstid :) iallafall innan de börjar snöa, då blir de lite värre.. men men de går nog fint när man väl kommit in i de igen.. och fått tillbaka lite muskler på benen :)

Barnen mår bra och är (peppar peppar) friska och krya.. väntar på att den omtalade svininluensan ska komma.. lär väl smälla till snart på dagis när väl en fått det.. Nova har för övrigt slutat med blöja, såå duktig min lilla tjej.. Vi sätter fortfarande på henne en blöja på natten eftersom hon inte vaknar när hon behöver.. men hon har faktiskt vaknat några mornar/nätter och skrikit i förtvivlan -KISSNÖDIG så de dröjer nog inte så länge tills hon är torr på nätterna med! Kevin är de full fart på som vanligt.. han har kommit in i nån trotsperiod tror jag.. han är riktigt envis och tjurig i mellan åt.. men de går oftast över rättså fort som tur är! Han har börjat på simskola eller simlek som det heter. Han har alltid varit väldigt försiktig i närheten av vatten så jag tyckte att han behövde börja på det. Han var helt såld redan första gången.. lekte och plaskade förfullt UTAN flytkuddar och det har aldrig hänt förut så det var ju hur bra som helst.. det är 12 ggr så jag hoppas han fortsätter att tycka det är kul så han blir lite modigare i vattnet och lär sig simma!
Funderar faktiskt på att ta en tripp till badhuset imorrn.. får se hurdant humöret är på kidsen :) och hur mycket jag hinner få gjort imorrn bitti, måste verkligen ha storstädning här hemma så de får gå i första hand.. om städlusten sitter i imorrn me förstås :)

Måste faktiskt säga att de är rätt mysigt med lite kallare kvällar och löven som börjar falla.. brukar inte vara ett stort fan av hösten men alla årstider har ju faktiskt sin charm.. så länge de inte vräker ner regn förstås! Men de bästa med hösten är ju alla braiga tv serier som startar igen :) me like!! Speciellt idol, finns de nå bättre??? Ja grey's ligger nog på delad första plats med idol.. och desperate.. mmm mycket bra på tv finns det, tur det!


Nej jag känner att ja inte har så mycket att skriva.. inte nåt av intresse iallafall så jag slutar nu :)

trevlig helg mina vänner!

Inga kommentarer: