onsdag 22 september 2010

God dagens..

.. alla bloggläsare (inte för jag tror de är så många som läser min blogg men jag brukar ju ha över 20 besök varje dag iallafall)

Ännu en sjukdomsperiod med lilltjejen. Nu är de feber, och enbart feber. Inge snorig eller hostig eller liknande, bara feber och hängig. Vi får väl vara glada för det. Jag känner mig inte heller helt kry, ont i huvudet och seg i kroppen, hoppas de bara är bristen på kaffe idag och förslappning av att gå hemma som gört :)

Läste en artikel på aftonbladet för några vckor sen. Den handlade om att hösten är en enda lång VAB period för småbarns föräldrar och så känns det verkligen. Dom hinner inte mer än att bli friska så är de nån ny förkylning efter ett par veckor igen. Men vad gör man? sånt är livet!

Idag har vi gjort absolut ingenting. Det enda jag lyckats åstakomma är bäddning av sängarna och tvättning. Har ett berg av ren tvätt som ska vikas, men de tar jag tag i om en stund :) Jag och Nova har legat i soffan och tittat på två saltkråkan filmer och shrek. Nu satte hon sig och tittade på lejonkungen. Filmerna går verkligen varma när hon är sjuk, men det får man väl vara glad för. Hon sköter sig själv mest hela tiden och är lugn och vilar. Det är nångång ibland hon vill att jag ska sitta bredvid henne i soffan annars kan jag göra hur mycket nytta som helst egentligen, det är bara orken som fattas som vanligt! Fast jag ser det som en möjlighet att vila upp mig själv med :p

Igår var jag till doktorn och tog bort 4 leverfläckar, skönt att bli av med dom. Läkaren sa att det inte vara någon fara med dom men han tog bort dom ändå för jag ville det. Fick även en remiss till hudmottagningen för att kolla upp mitt födelsemärke på låret, ska bli intressant att se om dom kan göra nåt åt det!
Slängde även i en färg i håret och färgade ögonbrynen så nu känner jag mig som en ny människa :)

Jag fick mina ny skor igår med, super nöjd med dom och perfekta i storlek..














Nu ska jag försöka få lite nytta gjord, men först en skvätt kaffe så kanske skallebanken släpper!

1 kommentar:

kd sa...

Riktigt snygga skor;) Får man fråga vart du köpt dom?