måndag 13 september 2010

Ny vecka..

..nya möjligheter. Så känns det idag. Idag är en bra dag. Skönt!



Förra veckan var ett rent h-vete, iallafall i jobbväg. Vi drunknade i post plus att 3 pers var sjuka, inge roligt. Övertid alla dagar utom i fredags, men de vägde jag upp genom att jobba 4 timmar i söndags! Hoppas på en lugnare och skönare vecka..



Efter att jag kom hem från jobbet igår vid 10 (jobba 6-10) tog Jimmy med sig kidsen till lek och bus och jag storstädade heeela huset. Plocka, damma, dammsög, torka golv, städa toaletterna och rensade avlopp! Skönt att ha de gjort. Även om de bara tar 1 dag innan det är rörigt igen, puh! Det tar aldrig slut. Sen detta eviga tvättande och all tvätt som ska hänga och ligga överallt gör det ju dammigt på mindre är 1 dag igen! Men men, that's life...



I helgen kommer mina 2 kusiner från Sunsvall hit på besök :) våran farfar fyller 80 år imorgon så han ska firas på Lördag! Maria och Sofia, som dom heter, brukade komma hit vartannat år och vi åkte till dom vartannat. Så gjorde vi i stort sett under hela vår uppväxt, något som vi barn verkligen tyckte var roligt. Det skiljer 1 år på mig och Maria, Frida och Sofia är lika gamla så vi hade alltid jätte kul när vi sågs. Jag och Maria sågs för 5 år sen tror jag, en snabbis då hon kom förbi och sa hej när hon var på väg hem från semestern. Sofia har jag inte sett på 10 år! Så det ska bli riktigt kul att ses nu till helgen. Dom ska bo här hos oss :)

Nu ska jag lägga mig i soffan och kolla på biggest loser sverige och försöka suga i mig lite inspiration till träning och sunda matvanor :)

Inga kommentarer: