lördag 17 januari 2009

Blää..

..för att vara förkyld! Ja, då var de min tur, igen.. jag trodde faktiskt jag skulle slippa att bli sjuk den här gången men icke... Jag är genomförkyld, tjock i halsen å bihålorna ska vi inte tala om!!! Å helt slut på nässpray hemma :-O det blir nog en sömnlös natt med tanke på att jag är beroende av nässpray i vanliga fall så lär de bli tungt nu när man är helt igenproppad.. Aja de visar sig.. somnar kanske av utmattning istället.. jag tror jag har feber för jag fryser även fast de är typ 25 grader här inne.. Har tänt massa ljus och ska snart krypa upp i soffan under en filt å kolla på körslaget hade jag jag tänkt.. Barnen sover och Jimmy är med Daniel på hans jobb och lackar en bil.. Jag som tänkt trycka massa gottis de är ju ingen idé när jag inte känner nån smak! Hoppas hoppas jag är bättre på måndag så jag kan pumpa.. annars blir ja lite putt, nu när man väl kommit igång vill ja inte ha nåt "sjukdoms uppehåll" på en gång! Nog med gnäll ;-)

Jag har värsta lusten att fixa å greja här hemma nu.. synd bara att jag inte har egergi och framför allt tid till att göra allt.. Idag har jag planterat massa blommor, igår började jag sy lite, hör å häpna :-p Ska försöka knåpa ihop sånna vimplar att hänga i barnens rum jag tycker det är så fint å de kan ju inte vara alltför svårt att göra.. Jag måste komma iväg å handla lite sytillbehör innan jag kan göra klart dom, å lite mer tyger.. Mamma var här med en påse med lite olika tyger men jag vill ha lite fler.. Sen har jag tänkt försöka mig på att sy hissgardiner eller sånna rullgardiner utan massa snören att dra i.. Bara två band att knyta upp dom med lixom.. vi får väl se vad de blir och framför allt OM det blir nåt haha.. Jag hade ju tänkt att jag och jimmy skulle åka till ikea imorrn men som jag mår nu så orkar jag nog inte de.. Vi får väl se om vi kommer iväg.. lär nog skriva en lista på vad ja ska ha annars kommer jag glömma hälften! Har iallafall hittat bordet som jag ska köpa.. sen ska jag bara måla mina stolar.. om det går annars får jag köpa nya..






Vad tror ni om dessa?? tror de får bli så att jag får måla om dom stolarna jag har för de är nog olika vit färg på bordet och stolarna..

Hur gulligt är det här flickrummet då?? Det är från Mio, synd att det inte är gratis bara :-) Va tror ni om typ sådana vimplar i Novas rum??


Jag lägger även in lite bilder på mina "planteringar" från dagen!









En liten "tjuvtitt" på köket.. men som jag sagt förut, det är inte klert nånstans så det är inge kul att lägga ut bilder än.. men här ser ni ju lite hur de ser ut iallafall..



Nu har körslaget börjat hör jag!


På återseendet...

4 kommentarer:

Sandra sa...

Vad fint du gör:). Vart det bra med bordet sådär? Vart det inte mer trångt? Kram

Anna sa...

ÅÅ jag dööör vilket snyggt kök!!AVIS! :)

etthemivitt sa...

Hej bisse!
Det var längesen. Kul att du har börjat skriva lite igen, själv har jag fortfarande inte fått tillbaka inspirationen till att blogga. Men alltid kul att läsa andras :) Vilket fint kök, har ni satt in det eller var det när ni köpte huset? Och jättte fina planteringar. Hoppas allt är bra med dig, ja förutom förkylningen.

Ha det gott!
Kram M

Ps. Bordet du ska köpa är jätte fint, har själv ett sådant :).Ds

johanna sa...

va snyggt dte ser ut..vart bor ni nånstans nu?