fredag 23 januari 2009

Fredag

Skönt med helg.. nog för ja inte märkt vilken dag de har varit nu de sista veckorna eftersom vi varit hemma å varit sjuka.. men de är ändå skönt med helg.. Kul att ha nåt att titta på på tv, Let's dance ska de kollas på ikväll :-)




Jimmy är till Västerås och hämtar en bil som vi köpt, skönt att äntligen bli kvitt den där skrothögen som jag åker i.. Nu blir de volvo igen - me like! Men de är (som vanligt) nåt fel som Jimmy måste fixa innan vi kan åka i den så han och Björn hämtar den på kärra! Och imorrn hade jag tänkt ta en tripp till ikea om jag inte är alltför hängig. Mamma har lovat att ta barnen under tiden. Igår kom hon hit med en hissgardin till köket, passa perfekt. Sen fick även Nova en "krya på sig" present, två jättefina cult krukor med blommor i. Det är dom krukorna som ja hade lagt in bild på i ett tidigare inlägg, vita med typ broderat möster i olika färger. Tack snälla mormor säger Nova <3


Till mig blev det 6 stora kaffe/te muggar i svart som jag bad mamma köpa med åt mig! Såå fina..





Hoppas vi kommer iväg till ikea så de blir ett nytt köksbord nångång! Problemet är att jag kommer vilja ha allt nytt när ja väl kommer dit å får se allt fint.. men jag nöjer mig gott med ett nytt bort och lite annat småkraffs.. funderar på att köpa ny säng till Kevin så får Nova ta hans växa säng.. men ja undrar hur de kommer att gå och lägga henne i en sån :-S hon kommer väl aldrig somna, säkert springa upp flera gånger.. Men de gjorde ju Kevin med när vi bytte åt honom när han var liten, han lärde sig ju inte somna själv förrän Nova kom! Det visar sig.. jag måste ju byta säng åt henne förr eller senare och det är nog bättre att göra det nu och sätta upp tavlor och möblera med en stor säng istället för att göra om allt om några månader! Vi får väl se vad vi kommer hem med imorrn (förhoppningsvis)..





Nu ska jag fixa nåt att äta tills let's dance börjar!

Här är mina muggar :-)


3 kommentarer:

hannas sa...

du är utmanad....

Sandra sa...

du har fått en utmärkelse..kolla min blogg:)

hannas sa...

du har en utmärkelse hos mej me