onsdag 14 januari 2009

Ett nytt försök...

..att komma igång med bloggandet igen.. vi får väl se hur länge de håller ;-)

Jag har varken haft tid, ork eller lust att blogga på sista tiden men nu ska jag försöka komma igång igen!

Vi har iallafall flyttat :-D Det är så j*vla skönt att ha allt med flytten ur världen.. nog för de är en hel del kvar att pyssla med här i den nya lyan men det får ta den tid det tar! Jag trivs iallafall super i "stan". Så skönt att ha ca 100 m till dagis.. bara att klä på kidsen på morgonen å traska iväg med dom.. helt underbart! Sen 5 min bilfärd till jobbet är ju inte heller fy skam! Att slippa den HEMSKA grusvägen är oxå helt underbart! Ja de är inget som känns dåligt med att vi flyttat iallafall! Möjligtvis att det vart lite för mycket med flytt å allt runtikring precis vid jul.. jag var helt slut i mellandagarna så vi hittade inte på så värst mycket.. Men de var skönt att bara ta de lugnt me!

Vi börjar komma iordning mer och mer här hemma.. men inte en grej har jag satt upp på väggarna än.. vet inte vart jag ska ha allt! Helst skulle jag vilja köpa ALLT nytt, hehe men de går ju tyvärr inte! Har passat på att kika runt på massa inredningsbloggar idag när jag varit hemma med Kevin som är sjuk. Jag har fått massa inspiration, sen ska man bara få det att hända oxå :-S Har sååå mycket idéer men jag vet inte hur jag ska få allt att bli bra i slutet.. vet oftast vad jag vill ha men sen har jag svårt att hålla mig till ett "tema".. blir oftast att jag blandar massa stilar. Men jag ska försöka att hålla mig till EN enhetlig stil nu... Haha vi får väl se hur det går!
Jag har iallafall "skickat iväg en beställning" till min morfar på en grej idag, ska bli spännande att se hur det blir! Känner jag honom rätt så ringer han om nån dag och säger att han grejat det! Hoppas hoppas!

Jag har inte tagit några bilder på vårat hem än. Tänkte vänta med de tills vi fått upp lite på väggarna å så, så ni som är nyfikna på hur det ser ut får väl komma hit å dricka kaffe istället ;-) Ska försöka komma iväg till ikea i helgen, måste ha rullgardiner och lite småprylar.. sen får man alltid så mycket inspiration när man vart där så då kanske jag får arslet ur vagnen å sätter fart här hemma!

Annars så har jag och Sandra kommit igång med motionen igen :-) Vi gick/sprang ca 45 min både lördag ocg söndag sen vart det pump i måndags, aerobics igår och step-up imorrn, sååå kul och SKÖNT att vara på G igen! Ska mäta mig ikväll så man får se om det ger nåt resultat. Har en känsla av att det inte kommer synas så mycket på vågen.. vilket inte gör mig nåt, vet ju att muskler väger mer å det är ju de jag vill få, muskler så man blir lite fast! Ska försöka börja med pointsen oxå.. fast inte lika seriöst som för ett år sedan, tänkte ha "ätar dagar" på helgerna å hålla mig till mina tillåtna points på vardagarna! DEt kommer nog funka bra, hoppas jag!

Med barnen är det inget vidare, Kevin ligger och hostar väldigt mycket och har 39,3 i feber, tycker så synd om honom.. det blir nog att ringa doktorn imorrn. Nova har varit kry tills idag då hon oxå börjat hosta.. Skulle vart skönt om hon hade sluppit bli sjuk men det är nog inget att hoppas på! Det visar sig... Dom har blivit så stora på bara nån månad tycker jag, fattar inte hur fort de går egentligen Nova blir ju 2 år om bara 2 månader :-o (och jag 27 gahhhhh)hon har börjat ta av sig blöjan å gått till pottan.. vill gärna gå på toaletten me, häromdan sprang hon runt med trosor på sig, så söt! Kommer nog bli mycket tidigare än Kevin med att sluta med blöja. Men dom säger ju att tjejer är tidigare med de mesta.. Kevin håller på att lära sig att skriva sitt namn, och han räknar me, vet att 1+1=2 osv.. skitduktig och grymt intresserad, det är bra det!

Nu ska jag plocka in i diskmaskinen, hänga tvätten sen slänga mig i soffan.. Känner mig helt slut fast jag inte ens jobbat idag.. hoppas de inte är nån sjukdom på ingång för min del.. de pallar jag inte med just nu!

Nu ska jag sätta mig framför tv:n å slappa!

Puss på er..

Gullungar <3



Min stora kille <3



Min (inte så) lilla tjej <3

2 kommentarer:

Sandra sa...

Kul med ett inlägg från dig, det var inte igår;).
Kram

Anna sa...

Ååå va kul att du har skrivit!Kollar in varje dag efter ett nytt inlägg:)
åå shit va stor Nova har blivit!Dom e så söta era barn :)
In med lite mera bilder på barnen när du har tid(helst imorron..hihi)
Puss