söndag 18 januari 2009

skit..

..mår jag! Det rinner från ögon å näsa och jag nyser säkert 50 ggr i timmen.. jag är helt genomförkyld och de värker i bihålor och huvudet.. gahhh jag HATAR att vara sjuk!

så nu har jag fått gnälla lite ;-)

Idag har de vart en väldigt lugn och stilla dag framför tv:n både jag å barnen är hängiga, fast jag önskar nästan att barnen vore lite mer tagna av förkylningen än vad dom är ;-) fattar inte att dom orkar springa runt å leka å busa när dom är sjuka.. Synd att man inte har deras energi... Jag har inte fått ett skit gjort på heeela dan.. har inte ätit mer än två mackor.. känner inte alls vad nåt smakar så de är inge kul att äta... Nu vart de ännu mera gnäll.. haha jag som tycker att Jimmy är gnällig och tycker synd om sig själv när han är sjuk.. idag är jag nog värre tror jag!

Pga denna förkylning så lär de väl inte bli nån träning för min del i veckan :-( inget jobb heller, inte de närmsta dagarna iallafall.. Hoppas jag är piggare imorrn så jag får nåt gjort här hemma iallafall..

På tal om gnäll förresten, haha.. Igår satte jag mig och läste igenom min gamla blogg på fl, å sen grav. kalendern som jag hade skrivit i.. SHIT alltså va gnällig jag var, haha.. eller iochförsig så mådde jag ju piss under hela grav. men de var de värsta jag läst.. alla inlägg börjar med "Ååå vad dåligt jag mår..." eller "inatt jag hag inte sovit nånting, har såå ont..." ujuj jag är nog en riktig gnällspik när jag är lite krasslig :-D Det är konstigt att man glömmer så fort hur jobbigt de faktiskt är att vara preggy.. när jag tänker tillbaka på de såhär så tycker ja inte att de va så jobbigt men när ja läste de där så fick jag lite flashbacks! Å då ska vi inte tala om förlossningen.. haha jag fick tillbaka den där "ilande" känslan när jag läste min förlossningsberättelse.. ajaj..

Undra om jag kommer skaffa mig nån mer bebis? En dag som denna så är jag glad att jag "bara" har två, känns inte som man räcker till åt dom imellanåt.. Men samtidigt så skulle jag faktiskt vilja ha en till.. inte just nu men om nåt år kanske! Fatta va kul när man blir gammal att ha många barn och barnbarn som kommer och hälsar på en.. Ja den som lever får se hur de blir med den saken! Och alla ni som nu tror jag jag är gravid eller försöker att bli de - SÅ ÄR DE INTE! Jag bara spånar lite om framtiden..

Nu ska jag bädda ner mig i soffan igen.. Barnen har redan gått och lagt sig och Jimmy är på Daniels jobb ikväll me så jag har en känsla av att jag kommer snarka rättså snart!


bye bye

Tack Gode Gud för denna uppfinning (och Sandra och Daniel som får vara mitt apotek när de riktiga är stängt) Jag kanske tillochmed kan få sova lite inatt tack vare nässprayen :-)

Inga kommentarer: