tisdag 30 augusti 2011

Då var det dags..

..för höstens första förkylning. Iallafall för min del. Än så länge har resten av familyn klarat sig, men Nova har varit ovanligt grinig idag och fick en nysattack innan hon somnade så den är väl på intågande hos henne med!
På mig är näsan helt igentäppt och halsen svullen, ögonen rinner och huvudet dunkar. Letade som en galning efter en skvätt nässpray men utan resultat. Tillslut hittade jag en flaska koksaltlösning med metol, bättre än ingenting. Från att ha varit beroende av nässpray varje dag (helst otrivin mentol), i stort sett hela tiden sen jag vart gravid med Kevin till att jag inte använt det en enda gång sen lilla Ivar kom till världen så vill jag helst inte använda det ens när jag är såhär förkyld. Vi får väl se om det räcker med renässans eller om jag måste ta till starkare grejer :)

Trots denna förkylning så har jag fått en hel del gjort idag utöver de vardagliga måstena. Jag har skruvat ihop de nya hallmöblerna, hattylla och skohylla. Jag har även skruvat ihop 2 st trappstegar/pallar som vi ska ha som sängbord. Jag har äntligen fått in alla lakan/handdukar/dukar osv i linneskåpet. Satt upp en ny gardin i köket och i Kevins rum. Imorgon tänkte jag ge mig på att rensa i Novas rum, plocka bort hälften av hennes leksaker iallafall och ställa ner i källaren. Då kanske det blir lite lättare att hålla ordning för henne! Man kan ju alltid hoppas!

Jimmy har varit borta sen i söndags kväll och kommer inte hem förrän imorgon kväll. Han är på kurs i Malmö. Ska bli skönt att få hem honom igen!

Nu tror jag att lillen har slocknat i vagnen så jag ska tända lite ljus och lägga mig under en filt i soffan och kolla på tv. Kommer nog slockan ganska så snart jag med.

Natti natti



Inga kommentarer: