onsdag 17 augusti 2011

Rutiner, I like it!


Faktiskt så känns det otroligt bra att komma tillbaka till vardagen och alla rutiner och tider att passa. Kanske har det lite att göra med att jag är mammaledig :) har på känn att det inte hade kännits lika bra om jag skulle tillbaka till jobbet!

Barnen mår också bra av att komma tillbaka till skolan och dagis. Visst är dom trötta men, peppar peppar, så har allt rullat på väldigt lätt och krångelfritt med lämning och hämtning! Hoppas det fortsätter så. Nu är det väl bara att invänta de första förkylningarna som garanterat kommer smygande om nån vecka eller så.. Trodde ju att 15 timmar/veckan på dagis skulle vara på tok för lite för lilla N men det känns som det blir alldeles lagom. Inga sjukt tidiga mornar och ledig 2 dagar i veckan betyder att vi kan ta allt i ett lite lugnare tempo och det passar både mig och barnen :)

Idag ska vi greja och fixa här hemma. Ska försöka organisera och få ordning på linneskåpet. Imorgon tänkte jag ta mig upp till bvc och väga och mäta lilleman. På fredag skulle jag vilja ta en tripp till marieberg för att handla lite kläder dels till mig själv som har NADA att sätta på mig och lite till barnen som verkar ha växt en hel del under sommaren då massor har fått rensas ur i deras garderober för att det är för litet! Vi får väl se om jag kommer iväg..

Nu ska jag ta en kopp kaffe sen sätta fart för jag har en känsla av att Ivar vaknar närsomhelst och vill tutta, bäst att hinna med så mycket som möjligt innan!

Inga kommentarer: