torsdag 22 september 2011

syskonmys!




Ja idag är vi två som får mysa med en liten hängig kille. Nova är ledig från dagis. Dom har bytit dagar så hon går mån-ons och är ledig tors-fre istället.. Det blir en låång helg för oss 3 :)

Ivar har fortfarande feber, är inne på 4:e dagen. Som tur är så är han pigg i övrigt. Jag hoppas verkligen att febern har gett med sig imorrn ananrs behöver jag nog åka till doktorn med honom eftersom han är så liten. Det rekomenderade iallafall bvc sköterskan. Och då blir de ju Örebro man får åka till..

Eftersom Jimmy är ledig imorgon så känns det som helg för oss. Bara stackars Kevin som måste upp och iväg, fast han klagar ju inte som tur är, han gillar skolan. Jag har tänkt ta en promenad med honom till skolan imorgon och kanske en sväng till gymmet på morgonen. Det beror ju lite på hur det passar in med amning osv. Pallar inte att pumpa ur mjölk hela tiden gjorde det 2 gånger igår och det blir inte riktigt bra när jag sen ska amma, känns inte som det finns tillräckligt mycket åt honom. Och jag vill inte börja ge honom tillägg bara för att jag ska träna. Då anpassar jag mig hellre efter hans mattider!

Har kommit igång någorlunda med träningen. Körde bodypump i söndags och sen vart det ett pass på gymmet igår. Så skööönt att få svettas ordentligt, och det gjorde jag vill jag lova! Måste verkligen komma igång med barnvagnspromenader med. Ville inte dra ut lillen nu när han haft feber men nästa vecka ska jag fan ta mig ut oavsett väder, om Ivar är frisk förstås. Sen försöker jag göra situps varje dag för att få magen att bli mindre.. Just nu känns det omöjligt men jag har ju klarat det förr så det är bara att kämpa på. Jag verkar ha fastnat på den här vikten som jag står på nu. gick ner 10 kg utan problem men nu är det trögt. Har ca 7 kg jag vill bli av med! Blir väl värre för varje barn och ju äldre man blir förstås. Men eftersom jag inte "kan" banta nu när jag ammar så har jag iallafall sen i måndags tagit bort allt socker, i övrigt äter jag allt men försöker tänka på att inte äta vitt bröd och massa pasta och ris. Ska köpa hem fullkorns pasta osv och köra stenhårt med det. Ni ser, jag ändrar mig hela tiden angående kosten, haha. Det har lite med dagsformen och motivationen att göra. Nu när jag börjat röra på mig igen så blir jag sjukt motiverad att få kroppen i form och då går det skitlätt att äta nyttigt med! Om jag sen börjar märka resultat på vågen och på kläderna går det ännu bättre. Ska mäta mig idag så jag har nåt att gå efter.

Imorgon kommer moster Frida på besök över helgen. Hon har ju inte träffat lillen än eftersom hon bor i England och precis börjat på ett nytt jobb som ingår i hennes utbildning som det är svårt att få ledigt ifrån. Men en snabbvisit fredag-måndag fick hon till. Så nu får vi hoppas att Ivar är pigg och glad så han orkar med extra mycket mys i helgen..

I övrigt så är det fullt upp hela helgen med kalas, träning, ljusparty mm.. härligt!

Nu ska jag ta tag i berget med ren tvätt som ska vikas, det börjar sina i garderoberna :) Jag har inte gjort en släng på flera dagar, eftersom Ivar har vaknat lika fort han har somnat så har tiden gått åt till att ta hand om honom, men det gör inget med lite extra mys så länge han inte mår dåligt!


Inga kommentarer: