tisdag 6 september 2011

Tröööött!

Ja fyy vad trött jag är och har varit de sista dagarna! Måste komma igång med träning och bättre kost för att jag ens ska orka med vardagen känner jag! Ögonen vill bara falla ihop hela tiden, så fort jag sätter mig ner!

Har kommit igång med lite promenader, inga riktiga power walks men 1 timmes långa barnvagnspromenader, alltid nåt :) Har haft sällskap ett par gånger och det går ju så mycket lättare och är så mycket trevligare att promenera då enligt min mening! Måste ladda in massa ny pepp musik i mobilen så det blir trevligare att promenara själv med, annars kommer jag aldrig ta mig ut!!

Sen var det ju det här med kosten! Har ju ändrat mina planer ett antal gånger. Först tänkte jag köra lite lchf men eftersom jag ammar så är det väl bra att få i sig alla delar av kostcirkeln, även kolhydrater. Så då tänkte jag att jag försöker äta nyttigt men allt, typ. Det rann ut i sanden ganska snabbt och just nu äter jag allt som kommer i min väg, alldeles för mycket onyttigt med andra ord! Måste bryta helt med att stoppa i mig socker för att jag ska bli av med sötsuget. Igår höll jag mig hela dagen tills klockan blev 8 och jag fastnade framför tv:n då gick det av bara farten att hämta nåt gottis och trycka i sig.. Skärpning!! Idag har jag startat dagen med en tallrik havregrynsgröt med äppelmos och mjölk. Sen har jag druckit 2 koppar kaffe (skulle nog behöva en hel kaffa för att piggna till) Till lunch tänkte jag göra en omelett och till middag har Kevin bestämt potatis och stekt rödspätta med kall sås. :) Han och jag skrev matlista för 2 veckor framåt så nu ska vi försöka hålla den för att underlätta matlagningen då jag har sjukt stora problem med att komma på vad man ska laga, varje dag!

Idag är det cirkus i Linde. Och barnen har blivit lovade att få gå på den. Men jag höll på att få en chock när jag gick in på ticnet och kollade biljettpriserna! För Jimmy, Kevin och Nova kommer det gå på nästan 1000:- i bara inträde!!! Är inte det helt sjukt dyrt?? Men har man lovat så har man, hoppas dom tycker det är skoj iallafall.

Dagen har jag tänkt fylla med det vardagliga som tvätt, städ, matlagning.. tråkigt men nödvändigt. Måste även ta tag i källaren och fixa sko och hatthylla där så man kan hålla rent i källartrappen för som det är nu så släpar man in allt skit eftersom alla går med skorna i trappen och in i hallen. Det är björkfrön överallt som gör mig galen. Ska nog börja med källaren så jag verkligen får det gjort idag.. Det är bara det där med att komma igång med nånting.. Bara jag sätter fart så brukar jag få ganska mycket gjort men sånna här dagar när jag är trött så blir jag även fruktansvärt slö och känner inte för nånting. Börjar med att sätta på lite mer kaffe sen sätter jag fart :)

Inga kommentarer: