måndag 12 september 2011

snorigt och hängigt..

Japp, idag är både Kevin och Nova hemma med en förkylning i kroppen. Kevin var hängigare imorse när jag försökte väcka dom men han verkar piggare nu. Hela hans avdelning, ametisten, i skolan skulle på utflykt till skärmarboda och vandra idag så det var ju synd att han missade den. Samtidigt så skulle han inte orkat det, vandra en hel dag i spöregn när han är förkyld.. Nova var hängig redan igår, snorig och trött och allmänt gnällig. Hoppas det är en "vanlig" förkylning som är snabbt övergående.

Helgen har varit ovanligt lång, skönt. Jimmy började med sina pappalediga fredagar i fredags så vi fick ju en hel dag mer helg än vad vi brukar ha :) Vi har mest grejat här hemma och tagit det lugnt. I lördags åkte Jimmy iväg till Finnåker för att köra cross. Han tog med sig Kevin och Jordan som också har en varsin cross. Nova åkte till Felix och Rasmus och lekte och jag tog med mig Ivar för att kolla on cross killarna och träffa Therese vars föräldrars mark det var dom åkte på. Det var runt 20 crossar och en himla massa folk där både som tittade och körde. Jag var kvar ett par timmar i det härliga vädret sen åkte jag hemåt för att hämta Nova och träffa Lotta som var hemma över helgen. Det vart pizza hos Sandra och Danne när grabbarna kom hem, mys. Jordan följde med hem till oss och sov kvar här.

Igår grejade vi hemma, slipade och spacklade runt gluggen från vardagsrummet till hallen, skruvade upp hattyllan och skohyllan i hallen. Ikväll ska vi försöka hinna med att måla öppna spisen och runt gluggen sen är det så gott som klart i hall och vardagsrum och dags att börja med nästa rum. Blir antingen Kevins eller Novas.

Nu ska jag passa på att mysa med mina stora troll medans Ivar sover!




Inga kommentarer: