onsdag 5 maj 2010

dag 3

..det går fortfarande bra met maten.. Det som är ett problem för mig är just VAD jag ska stoppa i munnen när jag är sugen på nåt eller bara lite småhungrig, nån som har nåt tips? Eftersom de är kolhydrater i frukt så går de tyvärr bort. När jag körde viktväktarna så var ju banan min räddning när jag vart hungrig! Jag läste igenom "reglerna" lite noggrannare idag och man ska få i sig högst 20-30 kolhydrater/dag i fas 1 och 2. Det var ju tur då jag upptäckt att typ allt innehåller kohydrater, annars skulle de bli extremt svårt.

Imorse blev det en tallrik naturell lättyougurth med krossade linfrön och jordgubbar. Inte så värst gott men man vänjer sig väl att vara utan socker. "Det är bara att äta och tänka på figuren" för att citera min kära vän S :) Har köpt hem många morötter så det får väl bli min "räddning" när de börjar suga i magen.. Kan va bra att ha med sig i bilen på jobbet med, istället för frukt. Ska nog göra iordning lite gurk och morots stavar tills imorrn :)

Kevin är tillbaka på dagis idag. Jag tyckte han skulle vara hemma och ta de lugnt eftersom han hade feber igår. Men det tyckte inte han! Dom skulle ju går ner till brotorpsskolan och häsa på idag, alla 6-åringar. Så han fick gå iväg. Han var jätte pigg imorse och feberfri så det var nog som jag trodde, vaccinet han fick på 6-års kontrollen som gjorde att han fick feber. Tack och lov för det! Nova är oxå piggare. Hon har fortfarande en envis hosta och grönt snor, men är feberfri och leksugen så det blir dagis för henne med imorrn. Man kan ju inte vara hemma hur längesom helst när dom är lite hängiga. Om hon inte orkar med tempot på dagis så ringer dom ju och säger det till mig så de är bara att prova sig fram! Min förkylning är inte heller helt borta men jag har gett upp hoppet om att den ska försvinna :) är ju van att leva med nästäppa, haha..

Jag och Sandra skulle försöka oss på en mjukstart med träningen igår. Vi hade tänkt oss en promenad men ändrade planerna till en cykeltur istället! Det var riktigt skönt faktiskt. Har tillochmed lite träningsvärk i låren idag :) Kan ju bero på alla backar och att min cykel inte har några växlar. Kanske får bli en promenad ikväll!? Skulle verkligen behöva komma igång på gymmet igen men jag lär nog ta de lite lugnt tills jag känner mig helt frisk annars sjuknar jag väl om igen och det vill jag INTE! Får väl försöka mig på ett lättare styrkepass här hemma istället. Det är ju de där situpsen jag verkligen borde komma igång med igen!!

Jag ska mäta mig lite senare idag och skriva in mina "före" mått så man ser om det händer nåt :) Kommer även skriva in min startvikt. Det är mest för min egen skull för jag ska ha lite koll. Men de kanske är nån annan som tycker det är kul att se om det händer nåt. Sen tror jag att jag får lite mer diciplin om jag skriver in det här när jag vet att de är fler som ser om jag fuskar eller inte, hehe! Ska väga mig en gång i veckan har jag tänkt. Annars blir jag nog för besatt om jag väger mig varje dag..

Nu ska jag bädda sängarna och plocka undan lite sen ska jag passa på att mysa med mitt minsta troll...

3 kommentarer:

Sandra sa...

Vad duktig du är!!! Bara att hålla för näsan och äta!! hahaha!!! Men du, nästa vecka DÅ är det fan dags för gymmet! Måste komma igång NUUU. <3

Jenny sa...

Jaaa verkligen.. cykla dit och hem me, eller hur :)

Sandra sa...

Japp, så får det bli:)