tisdag 4 maj 2010

Dag 2

av min månadslånga diet :) eller diet ska man väl inte kalla det. Jag ska testa GI-metoden en månad, dvs ta bort alla kolhydrater i min kost! Vi får väl se hur det går.. jag är ju en sån som skulle kunna leva på just kolhydrater :) Men de blir spännande. När jag väl gett mig fan på nåt så brukar jag ju kunna hålla det! Min frukost idag bestod av 2 kokta ägg och en kopp kaffe :) Har hittat en bra sida på nätet med massa tips och recept.. perfa!

Vore ju skönt att bli kvitt den här envisa förkylningen med så man kan komma igång med träningen igen annars blir de nog inget resultat av min "bantning"... Får börja med en kvällpromenad eller nåt å så vad man orkar med!

Barnen (och jag) är fortfarande hängiga.. Har varit hemma med Nova både idag och igår.. Och strax efter 7 imorse så ringde dom från dagis och sa att Kevin hade feber så det var bara att traska iväg och hämta honom med. Nu ligger dom i soffan under en filt och tittar på film mina hjärtan <3 Jag tror ju i och för sig att Kevins feber beror på sprutan han fick på 6-års kontrollen igår, eller jag hoppas det beror på den för nu orkar vi inte med några mer sjukdomar. Det är verkligen på tiden att bli friska nu!!

Nähä om man skulle försöka göra nån nytta kanske.. Skulle behöva börja rensningen av förrådet som ännu inte blivit av. Men de är nog ingen bra idé med två sjuka barn hemma. Dom behöver ju hålla sig inne och de blir nog svårt att få dom till om jag går ut och grejar. Vi får väl se vad ja ska hitta på, jag är ju inte sysslolös iallafall :) finns ju en del att ta tag i bara man har orken och lusten!

Inga kommentarer: