torsdag 6 maj 2010

snurrig..

minst sagt!



Jag har googlat och läst om alla olika slag av dieter, lchf (låg kolhydrat, hög fett), gi-metoden, atkins mlf.. Det står ju olika i alla typ!! Rotfrukter är tydligen inge bra!? Nähä.. mer fett i form av smör och olja, ej margarin eller lätt produkter.. Ingen frukt, bara gröna grönsaker.. Ja herre gud, ja vet inte vad ja ska tro på eller gå efter nu :( Måste läsa på lite mer och sen besämma mig för att följa EN diet. Inte hoppa mellan olika och läsa på alla! Det som alla iallafall har genensamt är att man ska utesluta eller minimera intaget av kolhydrater. Och de största bovarna är ris, bröd, potatis, pasta, alkohol.. På en del sidor står även kaffe som en produkt med mycket kolhydrater i! Jaja.. jag läser väl vidare och bestämmer mig för vad ja ska hålla mig till.. Skulle behöva en färdig matsedel att hålla mig till. Får väl leta på en sån :)

3 kommentarer:

Freja Rico sa...

Man blir pigg och mår bra av LCHF-kosten också, inte bara smal :-)). Jag har gått på det i ca 6 veckor nu, allt löst försvinner och magen mår bra. Men det viktigaste för att må bra och gå ner i vikt är ju att motionera. En kul grej och en sporre är "Funbeat" www.funbeat.se där man skriver ner all träning man utför, kul och sporrande som sagt.
Ha det så bra!!

Kram

Jenny sa...

Tack för tipset :) här läst din blogg och ser hur flitig du varit, duktig! Men vad äter du som mellanmål istället för tex frukt? jag hade tänkt köra med morötter men de va visst inge bra.. Har du nåt bra tips? vilken sida har du kollat in?

Kram

Freja Rico sa...

Jag äter mycket hasselnötter (finns bland bakgrejor i affärn), filmjölk m linfrön, finn crisp m mjukost, avocado, sedan är jag lite dålig på mellanmål, äter det inte jämt, men jag dricker mycket vatten. Nu har jag även börjat fuskat lite, äter en del mjukt bröd, bla surdegsbröd som ju går an.

Sidor jag läst:
http://www.kostdoktorn.se/lagkolhydratkost-lchf

http://www.lchfrecept.com/

Ha det så bar du med och hälsa familjen!

Kram