onsdag 6 april 2011

Det verkar vara en envis..

..förkylning som vi dragit på oss, igen. Nova har varit vaken flera gånger inatt med samma magknip som för några dagar/nätter sen. Det är inget som hjälper. Tillslut somnade hon snyftandes när jag killade henne på ryggen i en halvtimme eller nåt. Vad är det för fel??

Kevin hade hostattacker i ett par timmar innan han ens kunde komma till ro och somna, sen har han haft några till under natten. En riktigt otäck, skällande krupphosta har han. Jag bullade upp med kuddar, gav cocillana, nässpray och smörjde med vickssalva. Alldeles för få timmars sömn har både dom och jag fått inatt. Trots det så är dom skapligt pigga nu ändå. Men det får bli en lugn dag med mycket vila.

Jag hade bestämt att jag skulle ta tag i bombnedslaget här hemma direkt efter frukost idag men både orken och motivationen är puts väck.. Vi får väl se om jag får nåt ryck lite senare. Skulle verkligen behöva bädda rent i allas sängar, damma, dammsuga och torka golven. Just nu känns det som ett evighetsprojekt men jag vet ju att det går bra bara jag sätter fart. Vi får väl se vad som blir gjort under dagen..

Inga kommentarer: