söndag 3 april 2011

En härlig kväll..

..med brudarna blev det igår. God mat och trevligt sällskap, kan ju inte bli bättre :)

(Lotta fattas på bilden, hon fick agera fotograf med allas kameror)



Efter mycket om och men så blev tjejmiddagen av. Den fick förflyttas från mitt hem, eftersom Nova är sjuk, till Hannas hem och det fungerade ju precis lika bra :)


Trodde ju att Nova hade åkt på magsjuka häromdan. Hon kräktes visseligen 2 ggr natten tilltorsdag men sen kom inget mer. Däremot hade hon väldiga kramper i magen 3 nätter i rad. Det fanns inget som gjorde det bättre. Det enda som fick henne att slappna av var när jag bar runt på henne, sittandes på min mage, precis som när hon var liten. Det har resulterat i väldigt mycket sammandragningar och jätte onda fogar för min del de senaste dagarna. Natten till igår var väldigt jobbig, då blev det inte många timmars sömn varken för mig eller lilla N. På morgonen forsatte hennes magonda så jag ringde sjukvårdrådgivningen. Skterskan jag pratade med tyckte jag skulle kontakta akuten för det lät inte som magsjuka. Jag fick en tid på en gång. Väl på akuten så piggnade Nova till (så är de ju alltid när man kommer till sjukhuset, efter att ha suttit gråtandes hela vägen dit pga magkramper så var det som bortblåst i samma stund vi klev innanför dörren) Där började Nova spela fotboll och åka rutschkana i väntrummet. Och när läkaren undersökte henne så visade hon inget tecken på att ha ont överhuvudtaget. Blodprovet som dom tog visade inte heller nåt konstigt. Läkaren trodde att det var en virusinfektion i form av en vanlig förkylning som hon haft ett par dagar som gått ner i magen och orsakade dessa magknip. Eftersom ingen av oss andra i familjen känt av några konsigheter med magen så var han säker på att det inte var magsjuka iallafall. Inte heller blindtarmen som dom var lite inne på när jag ringde. Så det var bara att åka hem igen och "vila".


Natten till idag så sov hon jätte bra. Idag har hon sagt att hon har ont i magen ett par gånger men inget mer än så. Istället har både hon och Kevin fått en jobbig hosta och näsorna rinner på dom båda, jag misstänker även feber då båda är varma så jag får kolla det innan nattning. Är ledig imorgon eftersom jag och Nova skulle åkt till bvc och göra om hörseltestet som hon inte kunde göra klart förra gången pga att hon var förkyld. Det lutar väl att jag får boka om den tiden med eftersom hon har åkt på en ny förkylning. Blir till att fortsätta och vabba ett par dagar till!


Jag har en tid till sjukgymnasten imorgon. Hoppas hon har några bra övningar till mig så jag kan lindra den här foglossnigen en aning..


Ikväll får det bli en tidig kväll. Jag känner att dessa nätter med alldeles för få timmars sömn börjar göra sig påminda. Har redan svårt att hålla ögonen öppna.




1 kommentar:

Jenny sa...

Ja gu vad trevligt vi hade. Lite mycket barnsnack för någon som mig, men på riktigt jennymanér lyckades ju jag snacka en massa igår ändå! :)