torsdag 21 april 2011

Glad Påsk!





Det enda påskpyntet jag har, ett par tuppar och lite påskris som det ska i fjädrar i :)

Ska ta mig en tur till Mejk för att köpa nåt att lägga i barnens påskägg. Roligt med nåt mer än bara godis. Hade tänkt köpa nya foppa åt dom men det hade min mamma med tänkt :) Hon ringde precis och frågade om deras storlekar, haha tankeöverföring. Så jag får hitta på nåt att annat lägga i. En leksak går ju alltid hem!

Ikväll är de cirkus här i stan och jag funderar på om man skulle gå på den. Vet ju vad det är, alltid samma och inge vidare enligt min mening men ungarna älskart och det är ju för deras skull man går dit lixom :) Vi får väl se hur humöret och orken är på dom efter dagis och skola..

Vart föresten beviljad havandeskapspennig, eller graviditetspennig som det nu heter :D Så jäkla skönt!! Så jag jobbar bara 4 dagar nästa vecka och sen veckan efter det 50% sen är det färdigjobbat för min del :) Härligt! Bäst att njuta så mycket jag kan av egentid och lugn och ro för det lär dröja innan jag får det igen efter att bebis är född :) Var till läkaren igår. Det resluterade i fortsatt 50% sjukskrivning och order om dubbla järntabletter då mitt blodvärde var alldeles för lågt trots att jag äter 1 tablett om dan. Inte så kul med tanke på att min mage inte fungerar nåt vidare redan nu med bara 1 per dag, nu ska jag ta 2! men jag fick laktulos utskrivet så jag kan hålla magen igång ändå. Hoppas det funkar. Intressant va!? :)


Nu ska jag hänga tvätten och bädda sängarna. Over.

1 kommentar:

Jenny sa...

Glad påsk vännen, njuuuut! :)