torsdag 31 mars 2011

1 år äldre..

..och lite klokare, förhoppningsvis :) Ja herre gud, 1 år kvar till den stora 3:an. Helt sjukt! Då blir det partaj iallafall. Men i år får det bli extra lugnt. För det första är jag ju gravid :) för det andra så är jag hemma och vabar med en magsjuk Nova idag :(

Hon vaknade igår kväll och hade jätte ont i magen, sen har hon vändit och vridit på sig och vart ledsen om vartannat hela natten. Det slutade med att hon satt på toaletten och kräktes i en hink, lilla gumman. Hon har kräkits en gång till på morgonen. Sen har det varit lugnt och jag håller tummarna så hårt jag kan att det är över nu och att vi andra slipper!! Jag är inte ett dugg hungrig och det rumlar i magen men inget mer än så, hoppas att det är inbillning :) brukar ju bli illamående så fort jag hör om nån som är magsjuk, haha.


Just nu ligger lillskruttan i soffan med en mugg cola och tittar på Sunes sommar. Hon har legat hela dagen. Hon känns varm med så jag misstänker att hon har feber också, får kolla den sen. På Lördag hade vi planerat in en tjejkväll här hemma.. det känns ju lite oroande om den blir av överhuvudtaget med tanke på kräkandet. Om det inte blir nåt mer av det så borde de ju inte vara nån fara. I värsta fall får vi väl ta det hos nån annan helt enkelt. Och i absoluta värsta fall så får jag väl stanna hemma och hoppa den här gången :( Hoppas att det inte blir så!


Nu ska jag ta tag i den där dammsugningen som inte blev av igår, ska nog bädda rent i sängarna och vädra lite med. Städa bort magsjukan helt enkelt!

Inga kommentarer: