tisdag 15 mars 2011

hemma

..med värk i ryggen och fogar. Det började redan förra veckan. Jag kände mer och mer för varje dag på jobbet. Nästan värst då jag suttit ett par timmar i bilen. Sen känner jag ju att alla tunga lyft på mitt jobb påverkar mycket. Igår hade jag jätte ont i fogarna hela dagen och gjorde inte nånting på hela dan. Känner av det idag med men inte lika mycket så att vila gör nog skillnad. Vi får se om jag kan jobba imogon igen. Vet bara inte riktigt hur ja ska kunna undvika lyft då det förekommer ständigt på mitt jobb.. Likaså att sitta i en skumpande bil i flera timmar. Jag får väl prova mig fram helt enkelt. Vill inte bli sjukskriven. Känner hur mycket bättre jag mår av att komma iväg till jobbet och komma in i alla rutiner igen. Även om jag just nu får ont och blir fruktansvärt trött så mår jag bättre "i huvudet" och tiden går snabbt vilket jag vill! Om jag nu får havandeskapspenning som jag ska ansöka om så kommer jag jobba 5 veckor sen har jag en veckas semester sen jobbar jag bara 2 veckor till innan jag, i sånt fall, får gå hem med hp. Och jag skulle verkligen vilja jobba dom få vekorna jag har kvar!

Nu i veckan ska vi skriva kontrakt på våran lägenhet, sen är allt klart :) då blir vårat huskontrakt komplett och de nuvarande ägarna kan leta reda på en bostad så vi får ett säkert inflyttningsdatum! Så jäkla skönt med ett eget hus :) forhoppningsvis så kommer vi hinna flytta in ca 1 mån innan bebis kommer och på så sätt hinna komma iordning en del iallafall.

Nu ska jag ta en varm dusch, eller ett bad kanske :) (om 3 månader kan ja ta ett bubbelbad, riktigt nice)

Inga kommentarer: