fredag 25 mars 2011

Fredag och sol :)

Kan inte bli så mycket bättre!

Har ju inte uppdaterat hur det gick hos läkaren i onsdags. Jag ska börja jobba 50% från måndag. Jag känner ju själv att jag vill kunna jobba för att ha alla rutier att följa och för att tiden ska gå lite snabbare och för ekonomin så klart. Men jag är tveksam till att det kommer gå. Läkaren sa att fk inte accepterar att jag blir 100% sjukskriven innan jag har provat att jobba men om jag känner att det inte går så skulle jag höra av mig på en gång! Mitt jobb är inte som vilket som helst. Man måste bära, lyfta, stå upp i stort sett hela tiden under innearbetet. När man sen är ute på en runda och delar post så är det på väldigt skumpiga och ojämna vägar mestadels vilket inte är skönt att köra runt på när man har foglossning. Plus att när jag är ute på en runda och kör så måste jag byta tunga postbackar i bilen, där finns det ingen till hands som kan hjälpa mig att lyfta! Sen drar jag ju ner tempot i gruppen för övriga arbetskollegor vilket inte är populärt! Jag förklarade allt det här för läkaren och hon sa att arbetsgivaren har en plikt att fixa arbetsuppgifter som ska passa mig om det är möjligt, jag tror inte det är möjligt dessvärre.. Det visar sig på måndag. Mitt egna önskemål var att jobba 4 timmar direkt på morgon eftersom jag mår som bäst i kroppen på morgonen, det blir ju värre i fogarna längre fram på dagen. Men då har dom tydligen ingen nytta av mig på jobbet så jag kommer få jobba eftermiddag istället.. Vad gör man? Bara att gilla läget. That's life...

Nog om det (konstigt hur man kan vakna på världens bästa humör trots en i stort sett sömnlös natt och hur det sen kan vända på en sekund pga attityden hos en annan människa)

Var ju på besök hos barnmorskan igår. Magen mätte bra och hjärtljuden på bebis var bra. Jag hade väldigt lågt blodvärde så nu är de dags att börja med järntabletter. Det förklarar den ständiga tröttheten och att jag är snurrig i skallen hela tiden. Vi prata också foglossning och barnmorskan var väldigt tydlig med att jag ska lyssna på kroppen och sluta göra nåt om det gör att jag får ont. Ska även ringa till sjukgymnasten och se om det kan göra nån nytta att gå dit. Hon sa även, flera gånger, att om jag känner att jag får ont när jag jobbar så ska jag ringa och få en läkartid på en gång så jag får bli helt sjukskriven. Bara att prova och se som sagt.

Idag ska jag göra en smörgåstårta! Eller bara lägga imellan den, garnera ska jag göra imorgon då den ska serveras. Vi ska ju kalasa imorgon med, då för både mig och Nova. Städningen får vänta tills imorgon förmiddag när jag har Jimmy som kan hjälpa till med att dammsuga och torka golv eftersom jag får jätte ont när jag gör det. Kan ju göra "grovgörat" idag, plocka undan alla grejer som ligger utspridda i hela huset :) Då blir det ju lättstädat imorgon!

Sen ska jag sätta mig i solen med en kopp kaffe och bara vara!

Så det är dags att sätta fart om jag ska hinna att bara vara innan barnen ska hämtas :)

Trevlig helg på er!

Inga kommentarer: