fredag 4 mars 2011

Gamla vänner..



..dom som man vet alltid kommer finnas där även om man inte ses eller hörs på flera månader så känns det som om det vore igår när man väl träffas. Alla av mina äldsta vänner har flyttat härifrån (eller från Frövi/Fellingsbro rättare sagt, där vi är uppväxta) Dom är utspridda från Göteborg till Stockholm till Nora till Örebro till Arboga :) Vi brukar, trots att vi alla i stort sett bor på olika håll, försöka att träffas och hitta på nåt emellanåt. I höstas tog jag och Sara tag i det och ordnade en utekväll med aktiviteter i Örebro. Vi startade med ett pass afrodans (vilket var grymt skoj och verkligen nåt i min smak. Så när mammakilona ska bort är afro och zumba nåt jag ska köra stenhårt) Vi bastade och duschade och snackade skit efter det och forsatte vidare. Då strike var abonnerad hela den kvällen så kunde vi inte bowla som vi hade planerat, istället spelade vi lite biljard vilket var riktigt kul. Sen åt vi en utsökt middag på grekiska kolgrills baren. Vi avslutade kvällen på strömpis med massa dans bland alldeles för fulla människor (tyckte jag iallafall som var precis i början av graviditeten och fick agera chaufför) Men en mycket trevlig kväll blev det iallafall :)

Nu har vi gjorde det här till en tradition som ska inträffa 2 ggr om året, fast med andra aktiviteter. Tror bestämt det var Mickis och Emma som skulle fixa nåt till våren!? Ska bli spännande att se vad dom styr upp, och om jag och den då stora magen pallar att va med!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det var en toppen kväll, som jag aldrig kommer att glömma. Självklart kommer Mickis och jag ta tag i nästa träff i vår. Den som väntar får se vad som kommer att hända ;)

Anonym sa...

Ja det var verkligen en lyckad kväll=)Ja Emma och jag måste ta tag i planeringen för vårens träff! Hörs och ses snart vännen. Pöss