fredag 18 mars 2011

God förmiddag..

..har bestämt mig för att inte klaga på eller kommentera vädret. Kan bara säga att jag hade räknat med snö vilken dag som helst så det kom inte som en överraskning!

På måndag fyller min lilla prinsessa 4 år! heeeelt sjuk va fort tiden går, 4 år! Som vid alla födelsedagar som barnen har så känns det som om det var igår dom kom :) Födelsedag betyder kalas, kalas betyder fikabröd dvs att jag måste baka. Egentligen måste jag väl inte eftersom man likagärna kan köpa i affären men jag är lite emot färdigköpta bullar och kakor (ligger i generna tror jag då varken min mamma eller mormor skulle drömma om att servera köpta bullar efter dyl på ett kalas) sen är det ju sååå mycket godare med hembakat! Så i skrivandets stund sitter jag och väntar på en bulldeg som står på jäsning, ångrade mig lika fort jag hade satt den :) Men det är bara att gilla läget och baka på ett par timmar! Har oxå tänkt göra en sats kaffekakor. Min mormor hade gjort sånna sist vi var där på kalas, å herre gud så goda dom är. Så dom gör jag mest för min egen skull. Barn är ju inte så mycket för kaffe kakor kanske men vi vuxna måste ju få nåt gottit med. Har även gjort chokladbollar. När det kommer till tårta så slipper jag göra nån sån. Jimmy känner en snubbe i Örebro som tydligen jobbar på eller äger ett bageri. Han brukar komma till Jimmys jobb ett par ggr i veckan med olika godsaker. Han hade varit och lämnat 2 backar med div tårtor och stubbar eftersom han visste att vi ska ha kalas i helgen, tack och bock! (så det blir en blandning av hembakt och "färdigköpt", om man nu kan kalla bageritårtor för det)

Förövrigt så är jag sjukt snurrig i skallen idag. Har sovit as dåligt inatt. Kevin hade en mardröm och kom in till oss inatt och efter det kunde jag inte sova nå bra alls! Har fortfarande ont som fan i fogarna och ryggen, det är värst på eftermiddagen/kvällen. Och jag drömmer massor hela tiden när jag sover.. Konstiga och verkliga drömmar..

Nej nu har degen stått alldeles för länge och är påväg över kanten så det är bara att sätta fart!

Inga kommentarer: