tisdag 22 mars 2011

Födelsedagsbarnet..

..fick bestämma middagen igår, det blev våfflor! Som vi självklart åt med partyhattar på huvudet och födelsedags sång! Har ju kalasat för henne hela helgen så igår var det bara familjen. I helgen som kommer blir de mer kalasande, då ska jag och Nova firas av mina föräldrar, mormor och morfar, farmor och farfar.
Ska nog bjuda dom på smörgåstårta och cheesecake, dvs inte massa sockerfyllda kakor, bullar, tårtor..(visserligen är de massa socker i cheesecake med men inte sådär överdrivet sött) är såå less på det sen är jag sjukt sugen på den smörgåstårtan jag tänkt göra och på cheesecake :)

Igår flög min mamma och pappa till London för att där möta upp min syster som bor i södra England. Dom ska spendera några dagar där, härligt. Vi blev tillfrågade att följa med men vi får ta det nästa gång, utan gravidmagen!

Imorgon har jag en tid hos läkaren. Får se vad hon har att säga om min foglossning. Har iallafall fått låna ett sånt band man spänner runt höfterna och det är sjukt skönt att ha på sig när det gör som mest ont. Men efter en stund måste jag ta av det eller "lätta på trycket" då det blir väldigt jobbigt att ha någonting spänt hårt runt magen. Jag hade det på några timmar inatt sen vaknade jag av andnöd i magen :) och fick ta bort det. Men jag har sovit mycket mycket bättre inatt så nog gör det nytta!

Nu ska jag sätta mig i sängen och vika ett berg av tvätt, bläää vad tråkigt men nödvändigt då det börjar sina i garderoberna :)






Inga kommentarer: