tisdag 29 mars 2011

tisdag och trött..

..jag är alltid trött på tisdagar. Är i och för sig alltid trött men extra trött på tisdagar! Går väl sådär att jobba. Jag får ont. Kan inte stå upp en längre tid, kan inte sitta en längre tid, kan absolut inte lyfta alla tunga backar utan att få ont. Men jag har sagt till mig själv att härda ut hela veckan för att ge det en chans. Vem vet det kanske känns bättre när jag jobbat ett par dar.. *försöker intala mig själv så kanske kroppen oxå tror det* ;) Det som är drygast är att jag måste jobba eftermiddag. Jag är ju piggast i kroppen direkt på morgonen men då är dom inte i behov av mig på jobbet. Det skulle ju vara absolut skönast (tror jag iallafall) att jobba 7-11. Då kommer jag upp i tid, men ändå inte överdrivet tidigt, och sen kan jag åka hem och vila ett par timmar innan det är dags att hämta ungarna.

Som det är nu jobbar jag 10.30-14.30 och åker direkt och hämtar barnen efter jag jobbat. Hade verkligen behövt vila lite i mellan för att orka med alla måsten här hemma som matlagning, tvättning, städning, nattning osv. Just nu är jag en väldigt tråkig och trött mamma som inte har lust eller ork till nånting varken när det gäller hemmet eller barnen :( Jimmy slutar ju inte förän 16.30 i Örebro och är sällan hemma före halv 6 och då är ju det mesta tvunget att vara gjort eftersom barnen går och lägger sig innan 7 för det mesta. Annars orkar dom aldrig upp vid stax efter 5 morgonen därpå.

Ja så är det. Som tur är så är det bara lite drygt 1 månad tills jag går på havandeskapspenning (om jag får den beviljad av fk förstås) Så det är väl bara att härda ut så länge kroppen inte protesterar alldeles. Sådär ja så fick jag gnälla lite idag med :p

Nu är det dags att fixa nån middag, har frysen full men har ändå ingen aning om vad jag ska laga!! Måste nog bli duktig igen och börja skriva matsedel. Vad mycket lättare det vore om man redan visste dagen innan vad man ska laga, då kan man ju tina upp och förbereda. Bara att ta tag i den saken.. Det får bli dagens projekt, lite lagom ansträngade :)

Inga kommentarer: