onsdag 12 januari 2011

2 veckor..

..fortsatt sjukskrivning blev resultatet av läkarbesöket idag. Skönt. Jag hoppas verkligen att mitt illamående hinner försvinna under dessa 2 veckor! Bara att ta de lugnt, vila och gå på promenader sa läkaren. Får väl försöka ta mig ut och få lite frisk luft en liten stund om dagen och se om det gör nån skillnad..

Mår i stort sett likadant idag som jag gjorde igår, dvs konstant illa. Men idag måste jag ta mig ner till affären för det börjar bli tomt i alla skåp här hemma. Vart aldrig nån tripp till willys den här månaden då vi hade massa mat i frysen vid löning (då vi brukar storhandla) men det börjar märkas nu. Åker nog ner till Lidl och handlar tror jag. Det brukar bara vara jag och några pensionärer där mitt på dagen :)

Är verkligen jätte sugen på att byta gardiner och kuddar till nånting mer vårigt. Jag kom så långt att jag började kolla igenom vad jag hade för tyger. Funderar på att göra en hiss/rull gardin av det rutiga tyget till köket, ett par kuddar av det rosa-randiga och blå-blommiga till vardagsrummet respektive sovrummet.. men som jag sagt förut, måste bara hitta orken först och inhandla lite sytråd och nålar :)







nu ska jag skriva inköpslista, försöka få nåt i magen och vila en stund innan jag åker till affären.

Inga kommentarer: