onsdag 26 januari 2011

Tänk vad lite blommor..

..kan göra för humöret :) solen och ljuset gör väl sitt oxå förstås. Har känt mig glad och uppåt idag trots mitt ständiga illamående. Skönt att det kan vara så ibland. Kanske beror på att jag haft besök av fina Sara hela dagen med. Hon ska ha bebis i början av april och har en jätte fin kula. Det var väldans trevligt med besök av henne så jag fick umgås och snacka lite skit ;)




Jag startade den här dagen med ett läkarbesök. Fick träffa doktor Bollen, en farbror i 70 års åldern som är väldigt lugn och trevlig. Jag gillar "min vanliga" läkare väldigt bra men Bollen har en förmåga att få mig väldigt lugn och avslappnad, en väldigt bra läkare. Han pratade mycket och länge och tyckte väl egentligen att jag skulle läggas in med dropp ett par dagar för att få rätsida på vätskebalansen i kroppen. Men han förstod att jag inte vill det i första taget med tanke på att jag har två barn här hemma som också ska tas hand om. Det skulle bli väldigt långa dagar för dom på dagis och fritids med tanke på att Jimmy slutar 17.00 i Örebro. Men det skulle väl funka om det verkligen skulle vara nödvändigt. Vi kom iallafall överens om att jag skulle vila här hemma och dricka vätskeersättning tillsvidare. Han sjukskrev mig till den 20/2. Så jag fortsätter väl i samma bana som tidigare och håller tummarna för att det ger med sig snart, helst NU!

Inga kommentarer: