onsdag 5 januari 2011

Fyyyyy!

För att spy! Är så trött på att må konstant illa och kräkas nu.. Hade ett par dagar då jag faktiskt mådde skapligt. Trodde att de höll på att vända, men ack så fel jag hade :( nu har jag haft flera dagar med kräka igen, usch å fy! Har verkligen testat allt och inget hjälper. Medicinen jag har fått utskriven hjälper kanske till viss del men den blir jag extremt trött av och illamåendet sitter kvar även om jag inte kräks lika mycket.. Och idag har magen varit konstant hård sen jag vaknade, hoppas verkligen inte de är sammandragningar som börjat. Hade verkliga problem med sånt när jag väntade Nova, var sjukskriven hela grav. från v.16 pga risk för förtidsbörd eftersom jag hade massa sammandragningar då... Jag tror att det har med att göra att jag spytt så mycket senaste dygnet, eller jag hoppas att det beror på det iallafall!
Nog om det..

Barnen börjar verkligen längta till dagis och fritids/skola igen.. eller deras mamma börjar längta tills dom ska dit :) Hade egentligen tänk köra dit dom den här veckan men så tyckte jag att dom kunde få vara lediga eftersom jag ändå är hemma. Men de beslutade jag en av dagarna när jag mådde bra.. Dom är ju alldeles för understimulerade stackarna. Ska försöka få i dom lite lunch snart sen tänker jag slänga ut dom i snön en stund så dom får göra av med lite energi, hoppas det hjälper lite :) Det är väldigt jobbigt att inte orka aktivera dom när jag ser att dom verkligen behöver det.

Igår och idag är vi även hundvakt åt Sandras lilla Tyra. Men de är ingen match även fast jag mår dåligt, hon sover mest hela tiden. Hon vaknar en stund och kör ett bus-race sen slocknar hon efter en liten stund :) Hon har även upptäckt att våran gigantiska katt inte är så farlig utan ganska intressant. Det är så kul att se när dom ska busa, katten är typ 10 ggr större än hunden :)

Nähä, lunch var det.. hoppas jag kan peta i mig nåt jag med så man får lite energi!

2 kommentarer:

Sandra sa...

Hoppas det vänder snart så du får njuta lite av dig graviditet!
Och tusen tack igen för hjälpen med Tyra...värt guld<3

Therese sa...

Grattis till bebisen i magen =)
Illamående och kräkningar är verkligen ingen höjdare när man är gravid! Själv levde jag på postafen, losec mups och bar sea band de första 20 veckorna!
Hoppas att det blir bättre snart!