måndag 6 februari 2012

Bye bye..

LCHF, hello vv gamla vän :)

Japp nu har jag ännu en gång bestämt mig för viktväktarna! Har ju alla redskap hemma, tänker inte gå på möten eller bli medlem igen men jag tänker skriva upp och ha kolla på allt jag stoppar i mig och inte överskrida mitt tillåtna pointsantal!

LCHF fungerar visseligen MEN, det känns såå fel.. Jag har slitit som ett djur på gymmet denna vecka och vill ha ett bra resultat på vågen imorse.. Den visade -0,8 kg på vågen. Helt ok men inte nog för mig med tanke på att jag inte gick ner ett skit veckan innan så går det alldeles för långsamt.

Vv har jag kört förut och jag vet att jag går ner snabbt och lätt om jag fortsätter träna som jag gjort den senaste veckan och äter vv-vänligt. Så nu kör jag på det ett tag :) Helt tvärtom mot lchf alltså, fettsnålt med mycket frukt och grönt :) Det bästa är helt klart frukten! Så lätt att ta till som mellanmål när man blir alldeles för hungrig. Känns dessutom mycket bättre än att vispa upp 1 dl grädde och sleva i sig för att stilla hungern!

Ska även bli lite kul att jämföra. 4 veckor med lchf gav mig -2,7 kg, det betyder att jag har lite drygt 7 kg att bli av med, spännande att se vad 4 veckor med vv ger! Är i och för sig beredd på uppgång den första veckan eftersom det tar ett tag för kroppen att ställa om sig.. allt fett som jag stoppat i mig sen senaste tiden kommer ju säkert resultera i + på vågen nu när jag börjar med kolhydrater igen.

Vore ju fint om man är i någorlunda form till sommaren och inte minst Turkiet då min plan är att gå runt i bikini hela dagarna :)

Om jag ska prata om nåt annat än viktminskning (som är det enda som rör sig i mitt huvud just nu)..

Dom stora barnen är friska igen och tillbaka på dagis och skolan. Skönt! Ivar har ont ont ont i sin mun. Det har påverkat honom väldigt mycket de senaste 2 veckorna. Sömnen är inte vad den brukar vara och han är gnällig och missnöjd på dagarna. Men nu tror jag äntligen att det är en tandsing på väg upp. Det har länge varit svullet och rött hans tandkött men imorse såg det annorlunda ut, ser ut som det är nåt påväg igenom :) Hoppas verkligen det så han kan återgå till sitt normala humör och slippa ha ont! Skippar barnvagnspromenaden idag eftersom han är så snorig och lite febrig. Det är ju förmodligen pga tänderna men onödigt att släpa up honom i kalla luften tycker jag. Får bli en kvällspromenad eller ett gympass istället. Ska passa på att ta tag i tvättberget nu när han sover istället. Ska även ta en sväng till Lidl och inhandla allt i grönsaks och fruktväg som jag längtat så sjukt mycket efter se senaste 4 veckorna. Alla "gratis" (pointsvärde=0) ska finnas hemma i mängder så jag har att ta till när hungern smyger sig på. Nu vart det viktprat igen iallafall, haha!

Bjuder iallafall på ett par bilder på lillkillen. Använder min fina kamera alldeles för sällan, det får det bli ändring på. Men dessa två är tagna för ett par dagar sen.



Man ser nästa på nedersta bilden hur svullen han är i tandkötten, plutten!

Ha en trevlig dag mina vänner för det ska jag ha!

2 kommentarer:

Sandra sa...

Det känns så sjukt mycket bättre att köra Vv!! Aldrig mer LCHF säger jag. Klara mig inte utan frukten, mums!!!:)

Freja Rico sa...

va fin han är er Ivar..:-)

Kram