torsdag 5 maj 2011

God morgon.





Idag MÅSTE jag ta tag i packningen, så vi kommer igång iallafall. Mitt mål för dagen är att tömma garderoben i hallen på alla vinterkläder och packa ner alla krukor och vaser och dyl som står i tvättstugan. Det är ju sådana saker vi skulle kunna börja köra iväg till huset. Vi ska till de nuvarande husägarna på Lördag eftermiddag för att gå igenom lite saker som kan vara bra att vet för oss, spännande :) Vi ska försöka röja i förrådet på lördag förmiddag, då kan vi ta med "färdig packade" kartonger som står i förrådet redan och som vi verkligen inte har någon nytta av. Ska bli såå skönt när allt är klart.

Igår fixade jag iallafall nånting som fick ett lass att ramla från mina axlar. Jag bokade flyttstädning! Fy fan vad skönt och slippa städa. Bara flytta ur våra saker och lämna "skitgörat" till en städfirma. Bara att hoppas att vi är klara med flytten det datumet jag bokade städningen :) Vi får se till att vara klara då helt enkelt. Har ganska många nära och kära som erbjudit sin bärhjälp, det tackar vi för! Jag kommer ju inte vara mycket till hjälp när det gäller att bära grejer. Jag får väl hålla till i huset och packa upp saker istället. Fixa med mat och kaffe :) Det ser ut som att vi kommer flytta det stora lasset den 2/6, kristihimmelfärd, dvs röd dag i kalendern. Tur att moster Frida kommer hem på besök från England precis i dagarna däromkring då kan hon agera barnvakt :)

Efter flytten så har vi ju först kusin Jordan som fyller 9 år på lördagen och sen vår egna lilla prins som blir 7 år den 6/6. Hoppas vi kommit iordning någorlunda så vi kan kalasa för honom samma dag han fyller! Det brukar alltid vara rekordvarmt och strålande sol på hans födelsedag så vi håller tummarna för det i år med, då kan vi ha kalas i trädgården <3

Ååå vad jag längtar tills vi är klara med flytten och inne i huset så man kan fixa och dona!! Hoppas orken finns och att jag känner riktigt mycket för att "boa" i slutet av graviditeten :)

Nu ska jag ta en påtår sen ska jag försöka vika flyttkartonger, alltid en början!

2 kommentarer:

Vera sa...

Hejsan,
vi kollar oxå flyttstädning. Vad tog ni för bolag? vad får ni ge? Hoppas ni kommer att trivas i erat hus=)
//Vera

Jenny sa...

Hej Vera!

Jag bokade bergslagens stugservice (072-2131796, www.berslagensstugservice.n.nu) dom tar 155:-/timmen med rutavdraget inräknat så det skulle hamna på mellan 1500-2500:- beroende på hur lång tid det tar, då har dom räknar på 10-15 timmar. Fick ge ca 1000:- mer på kixon. Det är dom enda firomor jag kollat med!

Tack ska du ha och detsamma till er :) När flyttar ni?