måndag 30 maj 2011

Packar vidare..

..ja så är läget, karongerna har tyvärr tagit slut men Jimmy skulle inhandla 20 till på lunchen idag! Vi packade faktiskt ner det mesta i helgen, av det som går att packas nu vill säga. Kökssaker och kläder får man ju vänta med in i det sista. Men barnens alla leksaker är nerpackade, vi ska bara skruva ner hyllorna i deras rum sen är dom helt klara! Våran säng ska skruvas isär så den kan fraktas bort. Linneskåp och ett par garderober i hallen är det som är kvar i stora drag. Badrummet tömde vi oxå i helgen på det som kunde packas ner. Imorgon ska Karin komma hit och hjälpa mig efter att hon lämnat barnen på dagis så då får vi nog ner det mesta som är kvar. Kan ju inte göra så mycket mer idag eftersom det inte finns några fler kartonger.

Istället ska jag förbereda maten har jag tänkt. Köpte färskpotatis på affären, mumma. Får se vad jag hittar på till det. Pannbiff kanske.. Vi måste äta nästan direkt när barnen kommit hem idag för ikväll ska Kevins klass ha teater för oss föräldrar och syskon :) Efter teaterföreställningen ska vi fika alla tillsammans. Blir som en liten avslutning för hans klass. Det kommer ju bli helt andra klasser när han börjar 1:an. Jag har gjort ett halsband till Kevins fröken som han ska få ge i hej då-present från honom. Funderar på om han ska få ge henne det idag, kan bli lite stressigt och rörigt på självaste skolavslutningen kanske..

De närmsta 2 veckorna är verkligen fullspäckade..
Imorgon och på onsdag är det bara packning som gäller, förhoppningsvis kan vi köra lite av det vi redan packat imorrn eller nåt så det slipper bli så fullt med kartonger här. Onsdag förmiddag ska vi till mäklaren och "betala" vårat hus :) Torsdag är den "stora flytt dagen" då får vi vårat hus och alla saker som fortfarande är kvar att flytta ska flyttas, jag lär ju hållas hela dagen med att packa upp eftersom jag inte ska bära. På Fredag morgon kl 8 har jag bokat flyttstädning så då ska jag möta upp städfirman vid lägenheten. Sen blir det väl till att packa upp och försöka komma iordning hela helgen. Kusin Jordan fyller 9 år på lördagen så vi ska försöka hinna med och fira honom med. På måndag är det våran lilla prins som fyller 7 år så då ska vi kalasa för honom är det tänkt. Förhoppningsvis har vi kommit iordning någorlunda så vi kan ha kalas den dagen han fyller. Det är ju en röd dag så dom flesta är ju lediga så man kan ta det mitt på dagen. Tisdag nästa vecka ska Kevin ha upplevelsedag i skolan så han ska ha matsäck, sen är det familjekväll på Novas dagis på kvällen, torsdagen ska Kevin ha med sig fika till skolan och på fredagen är det skolavslutning och min morfar fyller år och Jimmy ska iväg med sin golf II på bugrun!! Haha, ja minst sagt fullspäckat! Men jag gillart även om det är jobbigt att hålla reda på allt och jag kommer vara helt slut så går veckorna fort och för varje dag så närmar sig bebis ankomst :)

Nu ska jag ta en powernap innan jag sätter igång med maten. Sover fortfarande dåligt på nätterna så jag måste försöka vila nån timme på dagen iallafall!

Inga kommentarer: