måndag 9 maj 2011

Underbara helg!

Sol och värme gör ju så mycket, både för kropp och själ :) Jag känner mig mycket piggare och gladare så fort det blir soligt och varmt!

I Lördags tog vi äntligen tag i förrådet. Nu är det rensat. Vi har väl 5 sopsäckar ligger i rabatten här utanför som väntar på att slängas i containern som skulle dyka upp om 2 veckor. Alla kartonger som stått där inne och inte ens varit uppackade sen vi flyttade hit + kartonger med urväxta kläder och lite annat smått och gott har vi kört iväg till huset. Vi var där i lördags och pratade med de nuvarande husägarna och fick lite "bra att veta" info. Dom har plockat ur en del av garaget där vi får börja ställa våra saker sen ska vi få tillgång till ett av rummen idag. Så jag ska packa in ett lass i bilen och köra iväg idag är det tänkt. Får väl ta sånt som är lätt att bära. Hade fruktansvärt ont i ryggen, höfterna och ner i svanskotan efter att vi grejat hela lördagen så jag lär nog lyssna på kroppen och inte göra för mycket. Hade även sammandragningar som inte ville ge med sig i ca 3 timmar i lördagskväll. Det är dock väldigt svårt att bara se allt som måste göras utan att ta tag i nåt! Men än vill vi inte ha ut nån bebis så det är bara att ta det lugnt!

Senare på lördagskvällen tog vi en liten roadtrip till Köping där årets första crusing var. Inte så mycket att hurra för enligt mig men det är ju kul att se alla reaktioner på grabbarnas Amazon, folk är helt galna i den :) Vi stannade bara nån timme och det räckte.

Söndagen spenderade jag i Örebro hos min barndomskompis Jenny. Jag och Emma, som också är en barndomskompis, tog med våra döttrar och åkte och hälsade på Jenny och hennes 2 pojkar. Dom har precis flyttat in i ett nybyggt hus i Örebro. Ååå vad fint det var. Jag fick lite inspiration till inredning i vårat hus som jag alltid får när jag kommer hem till nån som har det så fint. Vi började med fika, rabarberpaj och vanlijsås bjöds det på, mumma! Sen gick vi till en jätte fin lekpark som låg ett par hundra meter från deras hus. Barnen lekte för fullt :) Nova gillade verkligen den lekparken, man kunde klättra högt på många grejer där..
Sen gick vi hem till Jenny igen och käkade lite lunch och barnen fick leka. Det var en riktigt härlig dag. Det är så kul att träffas när vi väl får foten ur och gör det. Men nu, som vi i och för sig alltid säger, så ska vi försöka hålla kontakten och ses lite oftare!

Kevin var på sin första fotbollsträning i söndags. Han och Jimmy åkte på den när jag och Nova var till Örebro. Han tyckte det var jätte kul!

Dagen idag består väl av lite packning. Måste även ta ett varv med dammsugaren, tvätta och vika tvätt. Har även tänkt hinna njuta lite av solen så det är väl bäst jag sätter fart om jag ska hinna allt!


Inga kommentarer: