måndag 2 maj 2011

Ny vecka.

Sista sjukskrivningsveckan, sen väntar havandeskapspenning istället. Ingen skillnad överhuvudtaget men ändå :)

Valborg firade vi här hemma. Med trötta barn som somnade till bolibompa i varsin säng. Var bjudna på grillkväll till Sandra och Danne men vi hoppade det den här gången. Men nästa gång blir vi med!

1 Maj spenderade vi i Fellingsbro på "Björnes bil och maskin" :) Jimmys brors nyöppnade verkstad/mack. Dom slog upp dörrarna igår. Jag önskar stort lycka till med allt! Det var bilutställning i Fellingsbro och en liten liten cruising :) barnen fick åka några varv i amazonen, bmw:n och golfen så dom var jätte nöjda! En mycket trevlig dag, tack alla inblandade!

Idag började jag dagen med ett besök hos barnmorskan. Har fortfarande lågt blodtryck, inte lika lågt som sist jag var där men ändå för lågt. Så jag blev ordinerad fortsatt vila och lugn och ro. Funkar ju fram till 15.00 på dagen tills jag hämtat barnen :) Magen växer som den ska och hjärtljuden var bra. Hon frågade om jag kände nåt tryck nedåt, och JA det gör jag mer eller mindre hela tiden, ibland känns det som att bebisen ska komma ut närsomhelst. Bm sa att hon först trodde att bebisen låg med rumpan neråt för det var så brett där hon kände. Men efter att hon klämt och känt lite och lokaliserat hur bebis ligger genom att lyssna på hjärtljuden så sa hon att det var axlarna hon kände långt ner och inte rumpan. Dvs att huvudet ligger väldigt långt ner redan.. fråga mig inte vad det betyder, förmodligen inte mycket alls, mer än att det trycker mycket neråt mest hela tiden.

Nu ska jag ta en kopp kaffe sen måste jag ta tag i nånting gällande den kommande flytten. Rensa nåt av barnens rum eller byrån i hallen. Ett varv med dammsugaren är oxå fruktansvärt välbehövligt. Vi får se vad jag pallar med! I helgen ska vi ta tag i förrådet är planen. Vi får väl se hur många andra planer som kommer i mellan :)

Inga kommentarer: