tisdag 31 maj 2011

På G

Japp, nu är det inte mycket kvar att packa. Har köket, det som används dagligen på toaletten och garderoberna kvar i stort sett. Sen är det möblerna som ska skruvas isär men dte tar ju inte mer än nån timme att fixa.. Idag körde jag, Karin och Frida 3 billass med kartonger och leksakslådor. Jag har packat mer under eftermiddagen så nu är det fler klara lådor som bara är att köra iväg. För en gångs skull känns det som det är ganska bra ordning i lådorna och det står på alla vad de innehåller, det underlättar ju verkligen uppackningen sen. Det lär ju bli jag som åker på den eftersom jag inte kan hjälpa till att bära möbler så det är ju skönt om det går smidigt :)

Samtidigt som vi körde dit saker idag så hölls dom på och packade ur sina saker för fulla muggar. Hela övervåningen var städad och klar och dom hade enstaka saker kvar på mellanvåningen, det var vid 12-tiden idag så förhoppningsvis vart dom helt klara med källaren med idag och städningen på mellanplan. Jag fick en nyckel så vi kan åka dit och greja med vårat om vi vill!

Huset känns ännu mer som "hemma" när det var tomt på deras saker.. blir nog perfa när vi får byta tapeter och får in våra saker, jag trivs redan :)

Förövrigt så försvinner våran telefon imorgon och med den även internet! Skulle ta 4-6 veckor innan internet började funka på den nya adressen, tänk vad mycket jag ska få gjort om jag fixar och donar den tiden jag brukar lägga på surfandet :) Kan nog vara lite nyttigt att vara utan så länge! Så det här blir nog det sista långa inlägget på ett tag, kommer säkert mobilblogga lite men inga långa texter på några veckor.

Nu ska jag ta tag i garderoberna och köksskåpen så jag kan sätta mig ner med gott samvete (läs lägga mig och sova på soffan, haha)

Inga kommentarer: