onsdag 16 februari 2011

Byte av sjukt barn..




Ja, de blev ett byte. Nova gick iväg till dagis imorse. Det var inga fel på henne bara lite snorig men alldeles för understimulerad av att vara hemma utan att vara sjuk. Kevin däremot vaknade med en otäck, skällande hosta och ont i halsen så han är hemma med mig idag. Hoppas hans åkommor går över lika fort som Novas så vi får bli friska och krya nån gång. Både jag och Jimmy är lite halv sjuka vi med. Jimmy är ändå iväg och jobbar.

Peppar, peppar så har jag fått behålla maten några dagar nu. Så förhoppningsvis håller illamåendet på att ge med sig, jag håller tummarna iallafall! Tanken är ju att jag ska börja jobba på måndag efter nästan 3 månaders sjukskrivning, skum känsla.. Men det blir säkert bra bara man kommer dit och igång. Förstår inte riktigt hur jag ska orka bara, jag sover ju bort halva dagarna just nu, men det blir nog annorlunda så fort jag börjar jobba igen. Kanske tillochmed kan få lite energi tillbaka :) hoppas!

Det händer väldigt mycket just nu och jag är lite små stressad över vissa saker som jag inte vill skriva ut här just nu. Men jag ska berätta mer om det om några veckor :) även om det är stressande så är det spännande med ;)

Vi ska även ta tag i tapetseringen i vårat sovrum, nu igen :) haha! Konstigt nog kommer ju alltid nånting annat i vägen. Men nu så! Jag ska plocka ner en hylla, rensa ur nattduksborden, skruva ut alla skruvar som sitter i väggarna och plocka ut alla kläder därifrån idag. Då är det bara för Jimmy att sätta igång och spackla väggarna när han kommer hem. Sen ska det inhandlas tapet så vi kan tapetsera i helgen. Vi får se om vi kan följa den planen. Vi är nästan så illa tvungna eftersom jag börjar jobba igen nästa måndag så då lär det varken finnas tid eller energi till nåt sånt efter jobbet. Skönt ska det bli när det äntligen är klart, vitt, vitt, vitt :) lite senare ska vi även köpa ny säng. Ska sälja den vi har nu, en 180 cm Malm i ekfanér med två nattduks/avlastnings bord och en lång lack hylla till, allt från ikea, nån som vill köpa?? säg bara till i sånt fall!

Nu måste jag sätta lite fart om jag ska hinna med allt som ska bli gjort i sovrummet, skulle verkligen behöva göra ett ryck i resten av lägenheten med. Blir nog så illa tvungen att dra fram dammsugaren!

Inga kommentarer: