onsdag 2 februari 2011

Lunchdags

Idag består min lunch av pastasallad med kyckling, feta, soltorkade tomater, gurka och tomat med mangoraja dressing. Hade både kyckling och pasta i kylskåpet så det vart lättlagat. Gott var det. Men just nu sitter jag och sväljer några extra gånger för att få behålla det. Problemet är ju inte att jag inte kan äta pga illamåendet utan att jag har fruktansvärt svårt att få behålla maten jag äter då jag blir väldigt illamående direkt efter att jag ätit.. Aja det visar sig om det vill stanna i magen eller ej. Börjar vänja mig vid det här laget.





Idag kom jag iallafall upp i skaplig tid. Jag hade lovat Kevin att jag skulle hälsa på i skolan. På föräldramötet sa Kevins fröken att vi är mer än välkomna att komma och vara med i klassen några timmar om vi vill. Så jag åkte dit till halv 10 och hem strax efter 11. Det var jättekul att få se vad dom gör och hur alla barnen fungerar i klassrummet. Dom är verkligen superduktiga på att lyssna och göra som fröken säger. Kevin var så stolt att jag kom. Han visade alla saker dom har gjort och sen fick han visa hur dom arbetade i "trulleboken" som han ofta pratar om hemma. Hans fröken sa att Kevin är mycket duktig, noggrann och ordentlig :) Min stora kille. Tänk att han bara har en termin kvar i förskoleklassen sen börjar han 1:an, helt otroligt.

Nu ska jag nog vila en stund och se om det hjälper till att hålla maten kvar i magen!

1 kommentar:

Jenny sa...

Hoppas verkligen att det går över snart hörrö, det har ju hållt på hur länge som helst nu ju!

En rolig sak: jag är aldrig inne på Gynnings blogg, men väl på bloggkommentatorernas. I går hade de länkat dit för att hon tydligen hade snackat om smink när hennes vän hade dött. Jag gick in. Och när jag ser att någon Jenny har kommenterat tittar jag alltid extra, en reflex liksom. Så var det DU som hade kommenterat att hon var vacker! :) Det var lite kul tycker jag, jag som aldrig är inne där och så poppar du upp! :)
Kram!